torsdag 9 oktober 2008

Hey! I´m walking here!

Innan jag börjar så vill jag bara säga en sak. Jag såg att inlägget om "upplevelsen" i skogen drog till sig betydligt fler kommentarer än jag räknat med... Har nu fått höra från flera håll att jag skriver bra... Tack så mycket! Innan skrev jag för att det var kul och avslappnande, men nu har jag ju press på mig också! Nu är det förväntningar med i bilden?! men allvarligt talat. Tack så mycket!

Då så...

Utan att överdriva så kan jag säga att jag idag nog har gått närmare 3 mil om man ska avrunda lite. Var ute i förmiddags och handlade lite. Sen fick jag ett av mina ryck och var ute och gick i närmare 3 timmar... Lite andrum för er att hantera min vardag... Klara?... Nähä..... Men nu orkar jag inte vänta mer. Jag får ofta frågan om varför jag går såpass mycket som jag gör.

Tja, vad ska jag säga? Jag trivs med det, jag mår bra av det. Men framförallt... Vissa hänger verkligen upp sig på det. Det är lite av själva grejen. En del tror till och med att jag är ute och går för att jag mår dåligt. Jaha?! Ja i så fall mår jag skit, för jag är ju ute 1-2 gånger om dagen. Haha! Nej då... Det är min grej helt enkelt. Vissa cyklar, springer, tvättar cyklar för att det är "kul" eller samlar på bark. Jag går! Om det nu finns de som reagerar på det så är det bara bra. Den sadistiska sidan av mig älskar reaktionerna man får från förbipasserande bilar bara för att man går när det regnar smått ute. Jag hanterar det på ett väldigt smakfullt sätt. Jag möter upp deras "vad håller du på med" blick med min "Live or die, make your choice" blick. Det är såna små detaljer som gör promenaderna bättre!

"Gudars Åke! Den där unga mannen är ute och GÅR när det finns BIL!"
"Ja jag vet! Dagens ungdom. Hmpf!"
"Bromsa, bromsa! Ser du inte älgen?!"
"Bromsa själv för fan det är ju du som kör!"

Ett inte helt ovanligt scenario... Kommentaren alltså ^^ det med älgen var bara en effekt för att göra exemplet mer färgstarkt. (Dock ingen ovanlighet det heller)

Vissa gnäller för att det skräpas ner, för att folk förstör miljön med bilar, att dagens ungdom är "dagens ungdom" (vad det nu egentligen är) och nu är det en tabbe att gå också! Vad ska man göra på dagarna då? Rullstolsrally, rullatororientering eller kanske kast med liten dvärg? Nej just ja. Det har tyskarna redan förbjudit, trots att det var deras sport från början.

Kast med liten jätte då?...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag behandlar rastlöshet med planlösa promenader, det är otroligt effektivt och man får den tid man känner att man behöver att ventilera sig. Jag älskar att gå i skogen, tyvärr skulle jag gå vilse om jag gick i skogen så jag går i joggingspåren i skogen, vilket nästan är samma sak.

När folk tittar på mig ger jag dem mördarblicken eller "vad fan glor du på-blicken". Det brukar fungera och jag vinner ofta den duellen. Det gör att jag mår bra, samtidigt som jag undrar varför folk tittar snett på mig.

Livet är fullt av mysterier...

Anonym sa...

Promenera är helt underbart avkopplande..Det finns absolut inget fel med detta.Att gå långt är underbart också givetvis.Borde nog börja avancera själv och gå längre än 6 km...Eller?:)

Detta inlägg var roligt,skrattar åt dina kommentarer med rullstolsrally och kast med liten jätte!!
HAHAHAHAH!!

Hoppas lördagen blir till din belåtenhet!
;)

(madelenenilsson.blogg.se)