fredag 17 oktober 2008

Come with me... It is the only way.

För en stund sedan när jag var ute vid skogsbrynet och tog lite luft så kände jag det... Domedagen i fysisk form! För den upplyste som redan vet så är det idag som 4000 sektmedlemmar samlas i Borås för sin sammankomst...

Träden rör sig på ett onaturligt sätt. Nästan som om de vet vad som händer, och vad deras släktingar kanske får uppleva och se ett par mil bort... Den går nästan att ta på den elektriska stämningen som finns runt omkring. Den påverkar skogen, djuren... Mig...

Jag slits mellan att storma in till Borås för att möta katastrofen "face to face". Eller att fly fältet! Att gå i exil under helgen tills de där fanatikerna åker hem till sina grottor och borgar för att fortsätta sin hedniska dyrkan.
Först när de stryker runt i sina mörka bibiliotek och mumlar för sig själva tänker jag åter igen visa mig i ljuset.

Hela konceptet med "Knights of Reason" får sig ett törn nu när de är här! För det är bortom all logik och allt förnuft! Stormar man in till Borås så har jag förlorat all logik! Även om jag själv vill tro det, så kan jag inte hantera 4000 vatikanwannabes själv. Det enda vettiga tyvärr är att hålla sig gömd.

Men den dag då de minst anar det. Den dag de tror at de vunnit. Så kommer marken att skälva när vi kommer marscherande. Fanorna kommer att dansa för vinden likt en kedjad best. Svärdens klingor kommer att blänka med samma självinsikt och säkerhet som ögonen på dess bärare. Förnuft och logik kommer till slut att stå triumferande över spillrorna från det forna kaoset. Det finns inget rätt eller fel... Allt handlar om timing.

Kaoset frodar sig... We are here, and we are waiting.

5 kommentarer:

Mimmi Andréasson sa...

Författare, som sagt...

Xinorb sa...

:) Tack vännen... Nu har jag iaf en hel helg att komma på ännu en förbättring!

Anonym sa...

Du har fått mer uppmärksamhet på ditt skrivande nu den senaste tiden än jag har fått. Kanske för att du stiger snabbt och jag ligger på en konstant nivå, vad vet jag.

Good for you, i alla fall. Trevlig helg.

MadeleneNilsson sa...

Håller med den förste talaren!!
Författare...
Sjukt imponerad!

Anonym sa...

SV: nejmen ojsan vad tufft ! det trodde jag verkligen inte. vilken kille !

jag väljer att hålla med alla andra idag, du är en jätteduktig skrivare !