söndag 4 januari 2009

I got nothing!

I morgon bär det av till Norge igen. Just nu känner jag ingenting över det. Fast jag vet att jag kommer att gnälla för mig själv på vägen dit...

För att skingra tankarna så bestämde jag mig för att skriva ett "sista" svenskt inlägg innan det bär av.

Jag har överskottsenergi till 1000 och jag hade planerat att kanalisera den och formulera det ultimata inlägget. Eller åtminstone det bästa hittills i år. Men jag insåg att jag lika gärna kan lägga den energin på nåt annat. Jag har världens vilja att skriva. Men jag har inget att skriva om.
Jag har suttit en bra stund nu och försökt komma på ett ämne. Dock har alla vägar lett till samma självpåminda slutsats. Nämligen ingenting...

Då slog det mig!

Jag skriver om ingenting! Ingenting har varit en börda på mina axlar under större delen av dagen. Ingenting har gått dåligt, likaså att ingenting har gått bra. Kanske beror det på att jag gjort just ingenting! Ingenting lämnas ofta åt slumpen, likaså dess tolkning. Att inget gått bra idag är i det här fallet varken bra eller dåligt eftersom jag inte gjort någonting.

Men! En sak idag har varit dålig! Det faktum att jag kände att jag verkligen ville skriva något speciellt ikväll. Men som sagt. Resultatet blev ju som sagt ingenting. Jag tänker inte vela iväg mer än nödvändigt! Det här inlägget kan bli hur långt somhelst. Men eftersom det handlar om just ingenting så är det onödigt att dra ut på det. Det är i och för sig en bedrift att dra ut på ingenting!


Inga kommentarer: