måndag 12 januari 2009

He who lives by the sword, dies by the sword.


I brist på annat och med en touch av psykotisk besatthet så tænker jag skriva om sværdet på bilderna. Sværdet som så prompt fick namnet Frostmourne. WoW eller World of Warcraft ræcker.. Det nådde næstan gudalik "status" i ett spel?! Blizzard insåg ju rætt snabbt att de kunde tjæna en rejæl hacka på att lansera en officiell modell av sværdet. Givetvis på det sniknaste sættet av dem alla... En begrænsad upplaga...


Jag har længe lekt med tanken om att æga ett exemplar av det unika sværdet sjælv. Ja! Før den som inte læst min blogg så længe så kan jag nu sæga det som andra redan vet. Jag har ett næst intill (liksom alkolister som dricker "lite") fanatiskt intresse før sværd! Jag har 10 stycken hemma nu! 7 typer av Katanas, 1 kavalleristsabel, Anduríl (Aragorns sværd) och en øverdrivet dyr(dock vært det) modell av Darth Vaders ljussabel. Ær jag nøjd? Haha inte då! Begæret væxte ænnu mer nær jag såg att man kunde få tag i sværdet tillhørande the Lich King himself!

Før ett tag sen gjorde jag slag i saken och bestællde/køpte det! Sitter hær nu med minuterlånga sekunder och bokstavligt spårar dess færd hem till mitt grepp via UPS hemsida! Ironin ær den att Frostmourne slukar bærarens sjælv(i Warcraft då...) Men den verkar ha snott min på distans. Før det ær allt som gæller nu. Jag har redan haft två "mardrømmar" om hur sværdet har kommit hem, på olika sætt och med olika resultat...
Den dag de ringer och den ær levererad kommer jag att... att... Ja nåt i alla fall! Sen skall den fæstas på (redan bestæmt var) væggen, før att sen vaktas av mig nær jag likt Gollum sitter vid den och stryker fingrarna længs klingan och væser ut nåt i stil med "my precious". Men nåt annat då! har inte tid eller råd med att åka dit før copyright problem...

Snart så. Den dær jævla smidda metallbiten har fått mig att inse en irriterande form av lidande... Væntan...

2 kommentarer:

Xinorb sa...

Jag insåg precis i och med detta att jag var farligt næra att hamna i den dær skaran som skriver "Asså idag har jag..." inlægg!

Som sagt, detta var skrivet med samma psykotiska besatthet jag alltid haft, men bara døljer rætt offentligt..

Anonym sa...

Det är inte fel att skriva "asså idag har jag"-inlägg, tvärt om visar ett medvetet växlande mellan olika typer på ett utvecklat skrivande och en självmedvetenhet.

Och ja, du har en sjuklig besatthet, liksom min besatthet att träna.