måndag 30 juni 2008

There is darkness in every Heart.

Människan har utvecklats till ett stadie där bedrägeri, falskhet och diverse har blivit ett mode! De som inte gör så blir behandlade som fegisar för att de inte följer strömmen typ.

Som sagt, hade ett väldigt intressant samtal med min föredetta chef för en stund sedan. Jag blev "lovad" mina sista pengar därifrån förra onsdagen. Men jag fick inte dem eftersom det blev lite "strul" med banken. Jag ringde såklart och sa att det var viktigt att jag fick dem eftersom det tryter lite ekonomisk. Det skulle fixas till torsdag, eller i värsta fall fredag.
Tja, det är måndag idag och jag har inte fått några pengar. Så jag ringde och "framförde" min åsikt om detta. Kanske inte på det trevligaste sättet men jag skiter i vilket nu. Nu blev jag lovad pengarna på onsdag. En hel jävla vecka senare. Jävla idioter! Skönt att man slipper det dårhuset när man fått pengarna, då har jag inget mer med firman att göra.

Kollade runt på bloggarna nyss. Väntar fortfarande på att få läsa lite uppdateringar. Men det är ändå ett bra sätt att fördriva tiden på. Kul att läsa de äldre inläggen ibland med.
Sen så såg jag vad Micke hade bytt sitt användarnamn till. Eftersom det var riktat mot en viss blogg som vi båda håller koll på, så kände jag mig manad att kolla på den.
Jag trodde att jag fick migrän. Nu är botten nådd. I hennes senaste inlägg så hade hon svarat på kommentarer och annan respons hennes blogg fått!
En av kommentarerna beskrev hur hon skulle stå på sig och inte bry sig om nån lämnade kommentarer som inte enbart berömmer hennes visningsbild utan kanske även kommenterar bloggen (alltså såna som jag).

Det är ju fan PRECIS det jag har sagt hela tiden! Vissa bryr sig helt enkelt inte om man säger nåt till dem som de inte vill höra! Sen kommer anhängarna direkt och tar deras parti och bara skriker ut vilket svin man är eftersom man har en åsikt.
Vad är vitsen med att kunna lämna kommentarer om det nu inte är tillåtet att säga vad man tycker?! Då kan man ju sätta in ett filter som gör att kommentarerna bara kan godkännas om det gäller beröm till bloggen, bloggaren eller hennes nagellack!

Känner en stark form av vrede mot personer som inte kan fatta en vink när man slänger den rätt upp i ansiktet på dem. Jag (och säkert många andra) kommenterar inte för att vara elaka, kaxiga eller (gud förbjude) avundsjuka. Det är bara ännu ett sätt att uttrycka sig.

Är det verkligen så fel? Att få sina tankar hörda, och till viss del accepterade?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har länge förundrats över det stilla faktum att man uppfattas som elak av bloggarnas anhängare snarare än av bloggaren själv. I detta fall svarar hon oftast inte, medan hennes anhängare tar hennes parti och försvarar det oförsvarliga.

Jag förstår din vrede, tro mig när jag säger att den känns mer än bekant. Jag har för mig att jag framförde i en tidigare kommentar att vi kanske skulle rikta in oss på just anhängarna först, för att ta itu med källan senare.

Jag lämnar aldrig kommentarer för att vara elak. Jag är alldeles för snäll som person för att göra det, men som du säger så finns kommentarsfunktionen av en anledning.

Jag vill veta precis vad folk tycker och jag välkomnar allas kommentarer, så länge de framförs på ett sätt jag anser lämpligt; dvs. med ett korrekt språkbruk och utan påhopp.

Jag önskar bara att andra kunde göra detsamma. Men det kanske är för mycket begärt av dessa bloggare, tillhörandes den yngre generationen.

Anonym sa...

Det värsta är att anhängarna oftast är bloggare själva, som skriver minst lika dåligt. Sen så använder de kommentarlistan på "hennes" blogg för att reklamera sig själva. + att det ser jättebra ut när de tar en främlings parti när någon kommer med konstruktiv kritik (som i deras ögon ser ut som mobbing!)

Man kanske borde börja lämna diskreta kommentarer på fler och fler bloggar så att ett mönster frodar sig. Så kanske man kan arbeta sig uppåt utefter det!
Haha, det här når nya nivåer hela tiden. Tror du det kan vara världsomfattande?!

Anonym sa...

Jag ser inte möjligheten att det skulle vara ett fenomen som endast begränsar sig till Sverige. Det måste helt enkelt vara världsomfattande. Punkt.

Anonym sa...

Har du somnat eller?