tisdag 17 juni 2008

Djupa andetag...

Jag har spenderat en hel del tid ikväll med att läsa olika bloggar helt spontant.
Trots att jag är en trogen medlem hos blogspot, så är det grymt kul att läsa vissa av de som finns på blogg.se

Jag tänker inte nämna några namn, men ett inlägg fångade verkligen min uppmärksamhet:

"Jag är trött... Har inget att säga... Skriver senare... Hörs"

Jag är mållös. Det är precis den typen av inlägg som jag finner onödigt! Varför skriva att man inte har nåt att skriva?! VARFÖR?! Jag kan inte svara på det, och det vill jag inte heller! Det är bara att ta djupa andetag och gå vidare!
Men när man tror att någon har nått botten, så får man sig en redig käftsmäll när man ser att detta väldigt inlevelsefyllda inlägg har fått nästan 10 kommentarer!

Jaha?! Jag tror inte ens att jag hade fått hälften så många om jag skrev att jag hamnat i fängelse efter att ha stulit ett lass honungsmeloner! Fast jag kan ju se det från ett annat perspektiv. jag borde kanske vara glad för det faktum att jag inte känner den sortens människor som kommenterar den sortens inlägg.

Med tanke på all logig hittils, så kan jag nästan offra min högra hand på att den bloggen tjänar pengar för sitt berikande innehåll! Kanske ska ge bloggaren ett bidrag när jag säljer honungsmelonerna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror inte att du förstår hur långt detta går. Det är bra mycket större än vi kan ana, det går säkert upp på regeringsnivå. Det är förmodligen vår tids största konspiration.

Jag har försökt att sluta bry mig, det är svårt eftersom man hela tiden blir förbryllad, men jag har försökt. Jag kan inte påstå att jag lyckas, dock.