tisdag 24 juni 2008

Tvåfrontskrig.

Kriget mot fjortisbloggarna (börjar bli långrandigt jag vet) fortsätter. Deras meningslösa sätt att slakta det svenska språket med stavelser som jue, dom, nie osv. måste få ett slut!
Skojade lite häromdagen om hur regeringen reagerar när de ser detta och alla kommentarer på grund av FRA lagen. Men Micke kontrade med att makthavarna antagligen redan sett dem, och att deras ögon ramlat ut efter chocken. Haha, jo det är nog sant!

Det är just därför detta krig gått ner till "civil" nivå. Det är vad man kan kalla för PMC (Private Military Corporation). Inte helt etiskt kanske, men vad gör man?
Det gäller att ta lite mark åt gången, och att alltid hålla huvudet lågt.

Det är iaf en av dessa "speciella" bloggar som lyckats fånga vår uppmärksamhet! Nämner inga namn, för det är bara dåligt, för att inte nämna att en sådan handling är på deras nivå.
Denna blogg har iaf blivit ett modernt slagfält! Med sitt rent utsagt oinspirerande innehåll och sitt sargade språkbruk. Tro det eller ej, men den bloggen har hundratals läsare varje dag. Hundratals! Jaha. Jag har typ 3? Jag påstår inte att det jag skriver om är intressant för alla. Men den här personen gör det! Är 15 åringarnas värld idag verkligen så intressant?!
Ett "problem" på högstadienivå idag är oftast stress pga skolan, eller kärleksproblem. Är man verkligen så begränsad vid den åldern?
Jag vet inte. Har inte svaret på den frågan. Men jag står inte ut med dagens vokabulär. Kanske låter löjligt för vissa. Men om man inte kan läsa språket som används idag så är det nåt som är lite fel.

Från och med nu så är det tvåfrontskrig som gäller. En ny väldigt irriterande faktor som lagt sig i är Spam. Jag har börjat se lite för mycket av det den senaste tiden. Men gränsen gick väl när man såg att någon lämnat spam som kommentarer på Mickes blogg. Spam och språkmisshandel. Vi har svåra tider framför oss.

Micke, du kan väl fortsätta med att ge berikande kommentarer åt bloggarna som fortjänar det! Så ska jag passa på att göra "insider" jobbet som vi pratade om. Att komma åt bloggens lösenord och byta det eller installera en väldigt självsäker och sträng ordbok! Haha låter inte det som en bra plan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Magnifikt, Bodin, magnifikt. Tillsammans står vi enade och okuvliga vid fronten under ett konstant bombardemang av missbildade ord och tar konstant slag från dessa språkmisshandlare.
Jag har redan tagit saken till en högre nivå, jag har utvidgat mitt bloggläsande för att se hur långt detta sträcker sig.
Ett problem som har dykt upp är möjligheten att "godkänna" kommentarer innan de läggs upp på bloggen. Alltså kan fjortisarna välja vilka kommentarer som publiceras. Skriver man då något "elakt" läggs det antagligen inte upp.
Vi knäcker koden, ändrar den och misshandlar hennes blogg med korrekt språkbruk.

Anonym sa...

Låter som en bra idé! Vi verkställer den här planen när de minst anar det.
När vi väl har vunnit, så ska alla ungarna in på radikalomskolning under sommaren! SEGER!

*Maniskt Dr. Frankenstein skratt med en massa åska och ologiska handgester*