lördag 7 juni 2008

The dormant part of my soul, awakens yet again!

Klockan börjar närma sig tolv, och här sitter man och lyssnar de underbara flöjterna från Kill Bills soundtrack! Det får igång tankarna må jag säga! I morgon bär det av till huvudstaden igen! Dags att ta tag i saker och ting och börja tjäna in pengar igen!

Vad annars. Inga större eskapader under helgen hittils. Bortsett från det att jag blir sämre och sämre nästan varje dag. Det är ren ironi! Jag som aldrig blir sjuk i vanliga fall, blir sjuk nu! NU! På sommaren när man ska börja jobba. Nån där uppe, där nere eller mitt emellan sitter nog och skrattar hjärtligt åt sin lilla lek!

Jag vet inte mycket om dagarna som kommer. Jag vet inte om jag hinner bli frisk, eller iaf bättre tills dess att jobbet börjar, jag vet inte hur jobbet kommer att vara. Eftersom jag gett mig in på en helt ny karriärsbana. Dock vet jag en sak! Att i morgon så kommer en del av mig att vakna till liv igen! Den där delen av mig som hör hemma i Stockholm. Alla minnen som kommer att strömma genom ådrorna och nerverna, ahh... Alla minnen.
Blir nästan lika förvånad varje gång man kommer till Stockholm. Samma obeskrivliga saknad varje gång. Sist så gick jag och Fjärem till dess källa. Valvet vid K1... Den nostalgiska känslan som bägge kände där var onekligen... Härlig att återuppleva.

Nu när jag väl är tillbaka igen! Så ska jag emellertid söka upp en annan jag vet känner samma "längtan" till K1 som jag... Livdragonen från Täby! ^^

What say you? Care to unravel the past, my fellow Lifedragoon?!

GE MIG TONVIS MED KOMMENTARER NU SOM JAG KAN LÄSA OCH BETRAKTA NÄR JAG KOMMER HEM PÅ FREDAG! TACK PÅ FÖRHAND! // Robin B. :) ^^

1 kommentar:

Anonym sa...

Somehow... det känns som att jag är den där dragonen från Täby. Jag vet naturligtvis inte hur många från Täby du känner, men jag har en känsla att det är mig som formuleringen åsyftar.
Hör av dig under veckan när du har tid!
Har du inte mitt mobilnummer? 0708-55 06 34