torsdag 26 juni 2008

The Blog Wars

Bloggkrigen har nått en helt ny nivå! Jag är imponerad! Micke tog saken i egna händer och anföll en av de "speciella" bloggarna ganska öppet.
Jag tror att det är det enda sättet som funkar. Det går inte att hålla tyst om det här dilemmat längre. Jag såg även att någon var lite fyndig genom att lämna kommentarer på Mickes blogg som påminner lite för mycket om de kommentarer vi smått föraktar.

Jag kollade lite på bloggen som stod som URL. Det var nästan värre än allt jag sett hittils. Meningslöst innehåll och helt oläsbart. Jag kunde inte göra annat än att lämna en kommentar. Vars syfte var att "föra bloggaren i rätt riktning", men att hoppas på att de ska ta åt sig och förstå kritiken är näst intill meningslöst. Man får ta en dag i taget, och komma fram till ett bra sätt att få sin röst hörd, eller hur?

Är bara en sak som är säker nu. Bloggkrigen har börjat.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har hänt dig egentligen?! Herregud det får ju fan finnas några gränser! Jag skiter i innehållet, men skriv så att man kan läsa skiten i alla fall!
vad menar du igentligen? klagar du på stavning eller vad klagar du på äre stavning så kan jag säga såhär jag är dyslektiker så lev med det och tar det isåfall direkt kränkande och kommer isåfall att anmäla dig för trakasserier för jag tycker definitivt inte att de e kul att folk klagar på min stavning så vill du komma undan utan anmälning och sånt så be om förlåtelse eller förklaga vad du stör dig på jag ger dig till på måndag med en förklaring eller ursäkt.

Anonym sa...

Jag kollade runt lite på de två bloggar som lämnats som URL i kommentarerna. Den ena var endast till för att kommersialisera bloggen, alltså Victoria.

Den andra var en "kom och titta på min blogg och svara med en kommentar så det verkar som att jag har många intresserade läsare" - kommentar.

Jag håller också med dig. Den senare var helt oläslig och innehållet var under all kritik. Öppen kritik är vad som behövs för att få folk att inse vad som händer.

Jag tror dock att det finns en risk med det hela; möjligen är det så att enstaka fjortisbloggares anhängare blir upprörda och på så vis sympatiserar allt mer med källan vi försökar förgöra. Det gäller att först få läsarna att förstå att det inte är läsvärt, och därefter gå på författaren/-innan.

Anonym sa...

Nu ser jag att du fått en kommentar innan min, och jag tar tillbaka det jag skrev om språket och ber Henrik om ursäkt. Jag hade en klasskamrat som var dyslektiker och jag vet kanske inte hur det är, men jag förstår absolut.

Däremot, Henrik, så är nog inte kritiken ämnad mot dig som individ, det du måste förstå är att vi driver en diskussion om bloggar rent generellt, och har konstaterat att språket på dem är under all kritik. Talspråket breder ut sig något grymt, trots att det inte finns någon anledning.

Som sagt, när det gäller dig ber jag om ursäkt. Jag kan också lova å Bodins vägnar att det inte menades som ett påhopp, tro mig; jag känner honom rätt väl.

/Micke

Anonym sa...

jag kan godta din uräkt och kan även säga att jag är väl medveten om mitt språk och vet hur jag uppför mig i min blogg kan även hålla me om vad du menar men anledningen att jag gör det är att rikta mig till målgruppen jag skriver till alltså (unga tjejer) så jag använder medvetet uttryck som typ och sånt men kan även säga att jag själv lite omedvetet skicker grymt för mycket talspråk även när jag skriver privat som msn och liknande så fattar vad du menar och uppskattar värkligen att du tar ditt ansvar och ber om förlåtelse och sånt för lovar att det skulle varit fel beslut att avstå

Anonym sa...

Micke har rätt. Det var inte menat som ett påhopp på några sätt. Ber om ursäkt ifall jag formulerade mig lite väl otrevligt rent utsagt. Vår diskussion om bloggande har hållt på ett bra tag nu. Det var inte menat att hitta nån "syndabock" att skylla på.
Ber åter igen om ursäkt! Vill även säga att det var bra att du reagerade på det. Är alltid bättre att säga ifrån och få rätsida på saker och ting.

Anonym sa...

jo jag förstår igentligen exakt va ni menar den enda igentliga anledningen att jag över huvudtaget reagerade var inte för kritiken tycker att de ska ni få ha tar inte de så hårt men har fått hört hela mitt liv av lärare och liknande att jag e helt hopplös och grejer så man blir ganska less på sånt men förstår va ni var ute efter och sånt men det ända jag tog som illa upp me var de att de lät som ni tyckte jag inte kunde stava :P

Anonym sa...

Påpekade inte stavningen, och framförallt inte dig som person!
Det var mer att jag själv inte förstod innehållet :P

Men får se det här som en nyttig erfarenhet. Jag ska försöka att formulera mig på ett trevligare sätt i fortsättningen.

//Bodin.