fredag 11 september 2009

Vad härnäst? ;P

Tänk er att man sover.. Utan förvarning så kommer larmet från telefonen och sliter en ur den suspekta dröm man hade om risodlingar och höga räntor. Man sätter sig halvt om halvt upp och försöker minnas skillnaden på svart och vitt för att sen inse att det inte är larmet, det är någon som ringer..

Jag svarar och hör Mimmi - högt skrattandes - säga 'Gissa vad jag har gjort?!'. Fråga inte varför om ni inte läst tidigare.;Men ordet "Göteborg" var en tanke som slog mig i all hast. (Plus att jag indirekt kollade ifall bilen fanns hemma).

Det var inget Göteborg dock. Det var snäppet mer "Eh.. va?!" med en touch av "Herregud!". Mimmi, min bästa vän; Hade på grund av sin 'något' uppenbara envishet bestämt sig för att försöka komma iväg till jobbet fast hon varit dålig. Bättre arbetsmoral får man leta efter!
Dilemmat var det att hon insåg att hon inte var bra nog. Tyvärr lite för sent. För när hon var på väg att lägga sig igen, och faktiskt börja bli frisk. Så fick hon tydligen nån sorts "Nej men det blir bra här" känsla och svimmar och ramlar på stereon..

Jag blir panikartat väckt av orden "Jag har ett jack i ögonbrynet". Det är svårt att inte le när hon berättar det. Eftersom hon skrattar som om hon aldrig haft så roligt förut! Efter att hon förklarat läget, sagt att allt är bra - trots snedstegen denna morgon - så sa hon att det var dags att vakna till.. Efter att vi lagt på sa jag följande ord innan jag mirakulöst somnade igen..

Jadu vännen.. Vad härnäst? :P

Inga kommentarer: