onsdag 23 september 2009

Trött men kreativ!

"Det var blött i gräset va?"

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter en rolig visit hos Mimmi, med allt från kaffe, bokcitat ur Elinas nya "source of inspiration" till planer om årsslutet så sitter jag nu här och är trött. Såpass trött att ett av mina i vanliga fall "karaktäristiska" sinnen har spårat ur. Mitt tankesätt.. Jag har ätit en massa pistagenötter nu under kvällen. Och när jag tittade i skålen där jag lagt skalen, så började mina förvrängda tankar att få konstiga kopplingar..

Nån mer som märkt att pistageskal på sitt egna saltiga och i vissa fall ojämna sätt ser ut som lösnaglar? Eftersom jag är vilse i arbetslöshetens djungel igen så fick jag för en kort sekund idéen att man skulle kunna sälja 'pistagenaglar'? Varför inte? Billigt, naturvänligt, kanske aningen sjukt men ändå. Alla lysande uppfinningar började väl som smått dumma idéer? Nicolai Tesla hade som sagt teorier om internet i början på 1900-talet.

Efter att ha suddat ut alla idéer ur huvudet så lutar jag mig bakåt i min stol och unnar mig ett leende. Årsslutet eller början på 2010 kommer bli roligt. Mimmi, jag och Elina, i Amstedam. Kan bara bli kul!

Jag sätter mig och fortsätter skissen på 'Amsterdam Part 2'. Resan då
"Det är så typiskt mig", "Det funkar inte på mig" och "Det är inte så noga", alla hamnar i the City of Bikes.

1 kommentar:

Madde sa...

Bra morgonläsning-tack vännen!

:)