lördag 5 september 2009

Ensamrätt.

Jag undrar ofta vart världen är på väg när människor som Blondinbella blir kända på att skriva om att de gjort något under dagen som de flesta andra i landet gör dagligen. Det är ungefär som att koppla av med The Sims med argumentet 'Det är skönt att få koppla bort vardagen'. Tror nog det finns folk som säger 'Falum Falum' när de går till jobbet på riktigt med..

I och med mitt sporadiska läsande av diverse onlinedagböcker - tänker sluta säga "blogg" eftersom det låter som nåt som bor på havsbottnen och som kommunicerar genom att rapa - så ser jag allt mer och mer intressanta försök till att hävda sig. Att säga att alla är avundsjuka är nog att vilja att alla är avundsjuka. Bara av att skriva den raden så har jag nog blivit tillagd på diverse listor för offer som skall spammas med difus "reklam" såsom 'avundsjuka jävla idiot' eller praktexemplet med rocken.

Jag kan erkänna. Jag är ganska avundsjuk på en del - läs extremt få - skrivare där ute. Jag är minst lika imponerad över hur de faktiskt kommer till toppen såpass fort. Men! Jag kan inte förstå hur det är givande för själ och sinne att läsa att exempelvis Blondinbella har köpt något till sig själv eller Nils.

En av de blo.. onlinedagböcker jag har smått koll på blir allt mer och mer sågad för var dag. Det fina - eller ja - med att skriva offentligt är just det att man får skriva om vad man vill, och hur man vill. Så jag förstår att alla inte gillar allas texter. Eller att man inte alltid håller med allt som sägs. Men när personen i fråga blir arg och irriterad över att de missanpassade idioter som anonymt kommenterar texterna gör parodibloggar (parodionlinedagböcker klingade inte så fint), så måste jag ändå sätta stopp. Hade någon gjort en parodi - om det ens går att förvränga mer - av mitt skrivande så hade jag dag ut och dag in skrattat åt det. Det hade varit en komisk detalj i en redan "anonym" vardag.

Sen vet jag inte hur det är i dagsläget.. Men hur kan man säga att någon använder "mina ord"? Jag vet inte riktigt om jag är nöjd med regeringen om det nu är så att vissa ord är skrivskyddade och upphovsrättsskyddade. Om det nu är så att denna lag finns utan min vetskap, så unnar jag mig bötena av följande ord.

Go F*** Yourself !

1 kommentar:

Madde sa...

Snyggt inlägg Bodin.Ännu ett levererat i världsklass.