onsdag 1 april 2009

Likt munkar utan ägodelar, saknar jag skam!

I och med att jag börjar att uppdatera den här bloggen regelbundet igen, så tyckte jag att det var på tiden att göra lite spontana ändringar. Jag tyckte att en bra start var att byta rubriken till en bild som startar en sorts men-gud-vad-är-det-för-nåt-nu-då reaktion.. Om jag nu lyckats med detta återstår att se..

Men bilden är som tur var 100% fiktion, eller i alla fall 98%. De övriga 2% som finns symboliserar mitt ansiktsuttryck, och jag vet med mig att jag har en jäkla tendens att titta sådär på folk jag möter på gatan.. Ju mer jag tittar på den, desto mer börjar jag att förstå varför äldre damer (etc.) gärna väljer att gå i en halvcirkel tvärs över en halvmeterdjup lerpöl när de möter mig på skogsvägarna..

Tänk er då effekten av de promenader när jag har SVÄRD med mig för att ta kort och så vidare. Att polisen inte varit här och letat efter mig än är nästan lite diffust.

Den sista veckans övriga skrivande har gått framåt, jag känner att det börjar gå i rätt riktning och att dess innehåll gör att jag känner mig nöjd med mig själv.. Nyfikna på vad det är nu? Det hoppas jag, för jag tänker inte berätta vad det är! Jag har sett tillräckligt med Bond-filmer för att veta bättre än att avslöja hela planen innan man vet att man verkligen kommer att lyckas.

Om man nu ska skena iväg så hade det i och för sig varit lite häftigt om en brittisk spion (som lyckas bli 5-6 år yngre i varje film) stormade in här för att direkt avslöja sig med sin klämkecka presentation, för att sedan sno och troligen förstöra mitt skrivarbete.. Som sagt, man skenar nog iväg en aning, men ni förstår konceptet.

Så därav förblir "Project B" hemlighetstämplat ett tag till i alla fall. Förutom det enda utkastet jag skickat ut så är det verkligen ett enda frågetecken för omvärlden.

Men bloggen är tillbaka på allvar igen! Kan erkänna att jag övervägt att lägga ner den helt och hållet under de sista dagarna. Men ett par ord rörande bloggen fick mig att inse att det kan vara bra att skriva av mina degenererade tankar här lite titt som tätt!

"Den hjälper dig på nåt sätt!"

Tack vännen! I am back in action!

1 kommentar:

MadeleneNilsson sa...

Ja pantertanterna lär ju tycka det är lite obehagligt när dom möter dig med svärd..
Så du är nog ett fint diskussions ämne på ålderdomshemmen;)