onsdag 29 april 2009

Over?! ... I´m just getting started!

Jag fick ett mail från personalchefen idag.. "Eventuell inarbetning får tas vid ett senare tillfälle, när det finns mer arbete på bedriften".

På grund av ett senarebokat och försenat flyg så MISSADE jag nästan tre hela arbetsdagar sist. Nu när det väl kom på tal så får jag INTE jobba igen det. Sen så fick jag höra från en av de andra anställda som jobbat på stället förr att han verkligen är i riskzonen för att permiteras till sommaren om det inte blir mer att göra. Han är en av många.. Jag vet att jag ligger i samma zon.

Det är nästan ett sorts tecken. Att en firma som aldrig har haft problem trots ekonomiska tvister nu helt plötsligt blir tvugna till att göra sig av med onödiga laster.

Som tur var är jag steget före.. Eftersom jag redan har bestämt mig för att lämna det sjunkande skeppet, så kunde jag inte bry mig mindre om hur det går för företaget i längden. Jag väntar hellre i livbåtarna redan från start än att missa alla chanser bara för att jag "tror på företaget".

Nej snart så. Snart är jag på hemmaplan igen. Snart är jag "fri" igen! Jag har fått höra lite mixade kommentarer på det här. "Du förlorar pengar", "dumt, idiotiskt", "... varför?!" etc. Det är väldigt, väldigt få (typ 2) som verkar förstå att det här är vad jag vill..

Som sagt:

A new genesis is at hand... And I will be the creator!

2 kommentarer:

MadeleneNilsson sa...

Kör ditt rejs!Jag hejjar på dig!

Micke sa...

Words are not necessary.