tisdag 7 april 2009

La Vita Nuova.

Vädret idag har varit fint.. Har gett mig orken och friheten att äntligen ta lite seriösa naturbilder med Frostmourne. Jag är som sagt skeptisk till att dra ut det svärdet om vädret är lite sisådär.

Jag känner mig nöjd med bilderna för en gångs skull. Lite ironiskt.. Svärdet ser verkligen elakt ut, men ändå är man ute med det i solen likt en dag på sommarlovet. Tar en massa bilder som faktiskt skulle kunna passa på ett vykort..

Då min kreativitet har spenderats på kort idag så lämnas det väldigt lite åt skrivandet. Men att bara få ur sig dagens innehåll kan ibland vara läsning nog.

Kvällen i sig har varit lugn. Tittade på film innan och var övertygad om att jag skulle somna. Men inte då. Efter filmen så brann det nytt liv i mig. Som om en urgammal kraft vaknar från sin sömn och sliter sig upp från jordens bojor för att åter igen visa sig på jordens yta.. Eller för att dra ner på dramatiken; jag kunde inte sova..

Så jag sitter vid datorn och läser. Läser runt på sidor, bloggar, texter. Allt för att vidka mina vyer ytterligare ett snäpp. Vissa texter går rakt till hjärtat, medan vissa enbart bidrar med sin "underhållning" till min lite mer snikna och analyserande sida.

Klockan är strax efter två, och jag lutar mig tillbaka för en sekund bara för att runda av tankarna.. Mörkret smyger sig fram längs ögonvrån. Tröttheten är mer ett faktum än en tanke nu..

Good Night!

Inga kommentarer: