söndag 26 april 2009

En importerad tomthet!

Dagen igår var efterlängtad. Det var som sagt spelkväll hos Mimmi, med henne och Elina. Dagen började i princip med att Mimmi ringde. Ett hej som var utdraget nog för att man skulle förstå att nånting inte var som det skulle. Jag hade mina aningar om vad det berodde på.

Hon berättade vad det var.. Och mina instinkter gjorde mig inte besviken. Dock blev jag jävligt konfundersam när detaljerna kom fram. Jag försökte att lägga ihop ett och ett, men just då var det svårt. Trodde mycket om honom.. Förlåt.. "Det". Men aldrig vågade jag tro att han kunde tänka steget före det han inte tagit än.. Men! Jag vägrade att tro nånting fören jag fått lite såkallad fakta. För stunden trodde jag ingenting. Jag misstänkte bara. Med en touch av irriterad frustration..

Dagen gick och jag åkte in lite tidigare än planerat. Mimmi var i köket när jag kom dit, och fixade med räkor och baguetter. Det syntes för tydligt att det jag hörde innan på dagen fortfarande var i luften. Det var på tiden att ändra på det.. Jag tänkte i alla fall försöka! Jag tänkte inte låta en importerad teddybjörn med attitydsproblem förstöra helgen.. Det finns gränser!

Man får inte alltid som man vill har jag märkt.. Efter att sms:andet inte längre gjorde nån nytta så blev det samtal istället. Att diskutera med honom verkar vara som att prata med en knäskål..Jag gillade inte resultatet.. Inte nånstans.. Jag blev arg, och framförallt rädd. Och DET kommer man inte undan med! Jag hade lust att diskutera lite själv. Men måste skaffa en pall åt honom först så att vi kan ta det eye to eye. Passar nog på att köpa en liten pall på IKEA sen!

Elina kom dock efter en stund, och kvällen började sakta men säkert att ta den form den var planerad att ha! Det visade sig att jag blir allt sämre och sämre på att spela kort för varje gång. Jag är ingen bonde heller i alla fall! För jag var kvar i Mars när alla andra började närma sig sommaren! och det som fortfarande spökar lite då.. Herr gris!! Efter att ha förlorat allt vad spel heter en stund så var det dags för kvällens höjdpunkt. Elina med telefonen!

Att lyssna på Elina som skälld.. ehum.. förklarade det egentliga läget för emobjörnen var det roligaste av allt tror jag. Jag försökte fortfarande komma på vilka "folk" var. Men det lyckades Elina komma fram till eftersom han (smart som han är) sa allt mer och mer av det som han inte "visste" eller "brydde" sig om. Det han ville veta var oviktigt, och det han visste tvivlade han på. Folket som han och hans "närmaste" (tror dessa "närmaste" kommer från samma leksakskollektion som han) hade hört allt konstigt ifrån visade sig vara han. Han var "folk".. Jag gillar inte det.. Han har förstört uttrycket "bete dig som folk!" för mig..

Alltså.. Jag är så trött på folk som tror de måste vara nåt de inte är!

~ Citat från smartskaftet.

Efter många om och ännu fler men så var det över. Tillräckligt mycket hade kommit fram för att få lite svar. Men också tillräckligt för att vända upp och ner på tillvaron en aning. Allting redde ut sig så mycket som det gick. Det var en lättnad om något. I alla fall för stunden.. Jag sa till honom en gång att det fanns ett par saker man inte skulle göra.. Han lyckades göra bort sig vad det gäller de flesta punkterna. För stunden blev allt i alla fall bättre som sagt!

Men vad det gäller "dig" då.. Jag ska kolla upp lite regler vad det gäller trappuppgångar.. Sen ska du få en överaskning utan dess like när du lagar mat i badrummet! (Fråga inte..).. Vänta bara! Ska bara köpa pallen först!

Inga kommentarer: