tisdag 10 februari 2009

What makes a good person...

"Du ska vara snæll."
"Du ska dela med dig."
"Du ska inte bråka."
"Du ska icke hava andra gudar jæmte mig."
Etc.

Redan från vaggan så fylls vi med diverse visdomsord och levnadssætt. Under våra førsta nervøsa skolår så sitter vi i klassrummen nær den underbetalda och øverarbetade læraren står længst fram med risigt hår och ojæmna storlekar på pupillerna och berættar om hur vi "skall" bli nær vi væxer upp.

Emellertid att åren går så ser man att det dær som lærarna predi.. lærde oss dyker upp lite hær och var i vardagen. Men det behøver inte betyda att det man lærde sig ær sant. Før risken finns ju att deras lærare i sin tur hørde samma saker.

Frågar du tio mænniskor om vad som definerar en bra mænniska, så kommer du garanterat få tio olika svar. Alla svaren ær rætt! Liksom alla svaren ær fel før någon annan. Knepet ær att inte kræva svaret på den frågan, utan snarare att ha svaret sjælv.

Det hær ær det roligaste av allt! Man har bara svaret sjælv, men bara andra kan se det! De som ær bra mænniskor i mina øgon, ær de som jag gør allt før att finnas dær før. Och de som kænner mig vet att den listan ær kort.

Jag vet hur jag ær mot de som ær viktiga før mig.. Jag undrar hur jag verkligen uppfattas før dem..

2 kommentarer:

MadeleneNilsson sa...

Ja,precis alla är olika och alla har sina egna svar.!

Som alltid Robin,skriver du perfekt-det är min åsikt iallafall!

Kram!

Anonym sa...

jättebra inlägg - som vanligt !
det är synd för jag har lite problem med att komma in på din blogg, jag vet inte varför men ibland funkar det inte. synd !

ha det !