torsdag 5 februari 2009

Dörr med attitydsproblem och pensionärsknep!

- God morgon!
- Vad skrattar du åt?
- Jag vet inte!

Så lät det innan jag satte mig i bilen för att åka till Mimmi igår. Jag tänkte inte på det direkt, men inombords visste jag att det skulle bli en sån där oförglömlig dag!
Jag knackade på dörren, och Mimmi(som fortfarande skrattade) öppnar och säger "Det hörs inget bra när du bara knackar!". Jag log lite för mig själv och passade på att leta efter "det där" som var så roligt medan hon gjorde sig klar för att åka iväg.. Jag hittade inget..

Det var ett par saker på agendan. Saker som IKEA i Kållered, operation pensionär (vilket jag för allas skulle inte tänker säga nåt mer om haha), ett paket som skullet hämtas ut med mera. Så jag börjar snabbt med paketet för att göra resten lite mer lättbegripligt. På grund av lite olika saker så "stämmer inte" Mimmis legitimation just nu. Vilket paketet nog visste om eftersom det inte fanns något förnamn utan bara ett efternamn. Så med andra ord, just för stunden så hade Mimmi inget förnamn! Så under resten av inlägget kommer jag att kalla henne för "?".

Vi satte oss i den mordlystna Seat som ? kallar bil, och resan var i full rullning. Det finns en del sjuka saker i Borås.. Oprovocerade förbud mot U-svängar och busshållsplatser/telefonkiosker/hyddor mitt i rondeller.

Motorvägen gick fort! Den som trodde nåt annat är nog inte van vid läget. Efter ett par mil var det dags för en avfart. Det var fel avfart.. Jag slår vad om att ? skyller på mig i sin blogg om det här. Så jag får väl göra det enda rätta och skylla på henne! I grund och botten är jag fortfarande kille som sagt. Så det här med att köra fel finns liksom inte för mig! ;) Men det slutade riktigt bra! Vi tog en "genväg" genom Hyssna till Lindome, och fick uppleva en naturlig berg och dalbana på skogsvägarna. Liseberg kan slänga sig i väggen! Höll även ett öga på omgivningen, då naturdoktorn hade jour hos tallarna och vissa granar som utsatts för avgaser i års tid säkerligen planerar något. Vi kom efter ett litet tag fram till IKEA i alla fall.

Efter att nästan ha parkerat på exakt samma plats som förra gången så gick vi mot ingången. Då kunde man se en form av artighet som förevigt kommer att gå obemärkt förbi. På sitt eget, dock tydliga sätt så sa dörren "hej". Jag undrar om den nånsin får höra det tillbaka.

För att summera! Det finns tillräckligt med saker på IKEA för att man aldrig ska ha full koll på läget. Glas kan köpas med argumentet "de får gå sönder". Golvlampor utan lampor är ett fynd. Affärens musiksmak är bara för mycket. Folk mördas i caféterian och bevisen döljs med avskiljningsväggar och luftrenare. Grytlappar sätts på kylskåpen, isbjörnstemat finns överallt i form av "fällar", gosedjur och tavlor. Snabbkassan är dryg, de blåa påsarna är otympliga, de har en hylla separat för sugrör, översiktskartan ser ut som en IG uppgift på mellanstadiebilden och dörrjäveln säger inte hej då på vägen ut..

Färden hem gick bra! Efter att ha hämtat en film och ätit så bar det iväg till Borås igen. Där hämtade vi ut ?s paket utan mottagare och handlade på Netto. Pratade som hastigast om att köpa en lott med chansen att vinna en bokning till en resa! Men den ideén glömdes snabbt bort ;P

Väl i lägenheten så sattes lampan utan lampor ihop. DET var i alla fall inte mitt fel! ;) Sen var det lite mat i form av toast. För att sedan höra en knackning på dörren, och duon blev en trio.

Kvällen i stort sen gick mer eller mindre ut på att packa in saker i aluminiumfolié, kolla i genom äldre blogginlägg och åter igen påminnas om vilken humor man kan ha ibland.. Klockan gick och jag fick emellertid åka hemåt igen. ? ringde kort efter att jag kommit hem och kollade så att allt gick bra, eftersom det snöade en hel del igår! Jag tror att hennes Seat lämnade knep till min bil om hur man "tar hand" om föraren! Jag hann nog köra 200 meter innan bilen tappade allt fäste och åkte upp på trottoaren. Ingen skada skedd, förutom "vad gör du" minen jag fick av en som gick en bit upp på trottoaren.

Vad tror du vännen? Nästa gång kanske vi faktiskt ser trädläkaren och de hämndlystna granarna med! :)

Just ja.. Väl hemma igen så lyckades jag för andra gången lura mig själv med samma knep! Jag hittade ett textdokument jag sparat för länge sen. Ett dokument som jag fantasifullt hade döpt till "text.doc". Jag öppnade det bara för att läsa följande rad:

-Haha, du gick på det igen!


1 kommentar:

Mimmi Andréasson sa...

hahahaha ;) du fick till det jäkligt bra du med. :P hahaha. jag skrattar så mycket att jag har ont i käken. inte bra det här alltså! ;) hiihihi. Tack för en toppen dag vännen! Får vi göra om snart igen..

Kram kram ifrån ?