måndag 9 februari 2009

Sleep well..

Klockan är strax efter tolv, och tröttheten kryper långsamt över sinnet såsom skuggorna över hustaken vid solnedgången. Ljuset från skärmen bränner i ögonen, och muskelvärken i högeraxeln gör sig påmind efter minsta rörelse. Tröttheten gör värken mer påfrestande, och jag känner att det skulle tillfälligt göra saken lättare om jag slog på nåt.. Men det gör det inte, det bländande ljuset paralyserar alla plötsliga tankar. Inte konstigt att insektsgrillar fungerar..

I morgon är det åter igen dags för Norge, och för stunden så känns det varken eller egentligen. Jag har som vanligt min dagen-innan-Norge "ångest". Känslan av att ha så mycket ogjort kvar att göra innan resan. Men det är bara en känsla, och den kommer att vara borta i morgon igen..

Det är dock skönt att veta att denna perioden kommer att gå fort. Jag spenderade tre veckor i Norge sist. Vilket verkligen tog på mig.. Jag kan inte annat än att le lite.. Jag brukar alltid skriva ett sånt här fåfängt inlägg dagen före flygningen. Utan varken syfte eller intressant innehåll. Men det är väl en form av tradition nu.

Tröttheten är ett faktum, och ljuset från skärmen är nu näst intill plågsamt.
God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

See you on the other side!