måndag 29 september 2008

Nej! Inte ni igen?! :S

Jag kan inte førklara varfør, jag orkar inte ens førsøka.
Jag ær helt slut. Men ændå ær jag inte trøtt eller så sætt "uttråkad". Men det ær nånting som tryter.

Den hær perioden børjar sakta men sækert nærma sig sitt slut. Och det ær inte en sekund før tidigt... Det har varit en dryg vecka. Lørdagen var nog den officiellt tråkigaste dagen i mitt liv hittils. Ingenting gick som planerat. Folk var lediga och ingen visste var grejerna var. Vissa saker var bestællda men hade inte kommit. Så då skulle man "gøra det som gick" i 12 timmar...

Så har det varit de sista dagarna... Leveranserna ær førsenade. Næsta projekt ær levererat men det var inte færdigt, så firman måste gøra klart det innan de kan børja med sitt!

Det som får tiden att gå ær nær man væxlar ett par ord med de ældre teknikerna... De som har alldeles før många år på nacken før att minnas kænslan av att vara komplett uttråkad och isolerad ^^ . Førdomar dyker upp konstant. Mot Sverige, Norge och allt annat man kan ha førdomar om... Det var nån som næmnde Jehovas vittnen. Då var debatten igång. Tills dess att det krøp fram att det fanns såna på føretaget... Jaha?! Slå mig i ansiktet med en spade i stællet. Det gør jævligt ont direkt, men orsakar inte hælften så mycket lidande som att lyssna på en sån dær och deras "Vad vet du om Gud?"

Inte alltfør længesedan var det nån ur Jehovas V som ansåg eller hævdade, minns inte, att påven inte kunde sin sak. Det tycker jag de ska gå vidare med! Inte før att jag bryr mig om resultatet! Utan før att då kan de låta oss vanliga dødliga vara i fred så kan de skicka sina jævla religiøsa bingolotter eller vad det nu ær till Påven i stællet. Tænk Påvens reaktion nær han øppnar dørren till St. Peterskyrkan och blir bemøtt av två bredsmilande tanter med frasen "Hej! Vad vet DU om Gud?!"

Religionsfrihet ær bra! Folk ska få tro på vad de vill... Men de ska fan inte cirkla runt folk som gamar før att sedan med sina asætande kækar dyka ner och pracka på en massa papper som man ændå inte læser.

Vem vet, kanske blir det som i Rowan Atkinsons sketch nær djævulen tar hand om alla førdømda... "Alla kristna! Alla kristna dær! Bra, ni kan stælla er hær borta. Jag ber så hemskt mycket om ursækt, det verkar som om Judarna hade rætt!"

Gud ær bra lustig. Man føds som en syndare. Sen ær han asførbannad på en genom hela livet! Typ "Gør bættring annars jævlar" (bokstavligen ^^)

Nej nu ska jag inte orda før mycket. Inte nog med att jag ær utmattad efter gud vet vad... Orka få præstsællskapet på halsen också...

Men før att sumera så finns det 2 dialoger (eller inøvade verser om man så vill) som jag inte tål!

* Hej! Vad vet du om Gud?

och framførallt...

* Ursækta. Hej! Vilket abbonemang har du just nu?

... Det ær sækert samma firma...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du inte det redan ska du läsa "The God Delusion" av Richard Dawkins. Den är intressant. Vinklad, men intressant.

Jehivas Vittnen är som telefonförsäljare eller de där som vill sälja saker som man inte är intresserad av. Ett irritationsmoment i mängden.

Anonym sa...

Det är det där jävla säljbolaget som går åt helvete.Jag gör faktiskt inget fel,det är cheferna som är förbannat cepeskadade..ursäkta mig för mitt ordval men!
Suck..

Men den ena röran leder väl till något positivt,eller hur?

Hur går det i Norge..ser ut som om du är hemma i Sverige nu?

Kram från Växjö

Anonym sa...

hah, personligen har jag gått och längtat efter att ett jehovas vittne ska knacka på min dörr, jag kan inte förstå varför de inte vill komma hit !
det skulle vara mycket intressant att ta sig ett snack med dem faktiskt. så jag väntar här ivrigt ! :P

Anonym sa...

det ær kul att motbevisa deras tro med, så att de sæger fel :P En jag kænner gjorde det en gång. De blev arga som fan och kallade honom før otrogen hund!

Play with fire and you'll get burned... =P