söndag 31 augusti 2008

"Bodin's Fist" får en helt ny innebørd...

Alias! Alias kan vara kul. Att ha ett "alternativt" namn som man kan bli "kænd" før.

Ta till exempel i Ryssland. Så fanns det en gång før ett antal år sedan en liten bondpojke vid namn Josef Vissarionovitzj Dzjugasvjili (Gjorde ett arbete om honom en gång, dærav kan jag namnet ^^). Nær han på lite senare år blev aktiv inom landets politik, før att sedan ta øver hela nationen så passade det sig inte att ha ett två kilometer långt namn. Eftersom han ville styra landet med en knuten næve så bytte han ut efternamn mot den ryska motsvarigheten till "Stålmannen, eller ja, Mannen av Stål".

Med andra ord; Josef Vissarionovitzj Dzjugasvjili blev Josef Stalin...

Ett "stage name" utan dess like. Stalin var en person vars handlingar næstan fick Hitler att se ut som en lammunge i jæmførelse. Det ær hemskt att sæga. Men inget sånt hørs ofta om Stalin. Før han var på den allierades sida, och det ær alltid vinnaren som skriver historiebøckerna.
Ænnu en som det gick lite før snett før...

Før att sumera historielektionen och hela poængen med inlægget så kan jag nu med lite komisk ironi sæga att bloggens namn faktiskt passar in på mig nu ^^
Efter att ha jobbat i en vecka nu på Anzett i Stavanger, Norge. Så har mina hænder fått uppleva nya former av tortyr eller "underhålning" om man så vill.
Mina hænder ser ut som tagna ur en dålig skræckfilm... En sån dær film dær de lægger till lite før mycket blod och våld før att locka tittare. Typ att det sprutar en sisådær 50 liter blod ur armen på nån i en scen.

Mina hænder skulle næstan passat i en sån film. De ær skurna lite hær och dær, mest vid fingertopparna givetvis... Så det svider och gør ont som fan så fort man slår i det eller råkar få in olja eller nåt, som det såklart finns øverallt. Hur førsiktig man æn førsøker vara så lyckas man likt førbannat riva sig ænnu mer. Jag børjar tro att det ær en konspiration av nåt slag.

Och metallflisorna, Åhhh dessa metallflisor... Jag har nog mer metall i ådrorna æn blod just nu. Det ær dærfør jag i brist på annat att gøra i det hær landet nu tænker ta mig an mitt nya jobb "alias".

Jag har haft en del olika benæmningar genom åren. Såsom: Robban (gud førbjude). Bodin, Boddan, 235, Mister B, Herr B (^^) , och min personliga favorit hittils: Xinorb.

Nu lægger jag till en på listan. Utanfør svenska grænsen så ær jag nu...

Ironfist Bodin! ... Låter som en pirat eller torped av nåt slag... men det passar sig både till bloggen och metallen i mitt blomomlopp! :)

-Infinite in mystery is the gift of the goddess.
We seek it thus, and take to the sky.
Ripples form on the waters surface. The wandering soul knows no rest.

~ LOVELESS Act 1

1 kommentar:

Anonym sa...

"Ironfist Bodin"... det har en viss klang. Lite katschigt sådär. Jag söker ett nick till mig själv... jag hatar, och har hört att det är fult, att ge sig själv ett smeknamn.

Det är nu upp till dig, Ironfist Bodin, att ge mig ett smeknamn som får mina fiender att darra in i märgen, och mina undersåtar att se på mig med avund och förundran utöver det mänskliga sinnet!

Kanske blev lite stort där, men du fattar!