fredag 29 augusti 2008

Warner Bros. (not so)Proudly Presents...

Varfør? ... Ett ord som jag anvænder alltfør ofta, ibland mer æn vad som torde vara bra før en mænniska. Men åter igen, VARFØR?!

Varfør ær det nån mænniska som har fått rættigheterna till att gøra Facebook som film?! FACEBOOK?! Vad i helvete måste man røka før att få en sån nitlott till idè?!
Det ær en sak att gøra filmer baserade på personer och hændelser. Det ær både på gott och ont. Ta Titanic till exempel... Jag tycker den filmen ær bra faktiskt. Ibland ær den bra att førdriva tiden med. Den utspelar ju sig i børjarn på 1900 talet (1912 før att vara sån ^^). Alltså en svunnen tid, som inte var lika komplicerad och industrialiserad som vår moderna vardag... Alltså en av de epoker som faller mig i smaken.
Hursomhelst! Att sæga att den filmen ær bra ær inget dåligt, den ÆR bra. Den har dragit in sjukt mycket pengar.
Men jag tror att det ær alldeles før få som verkligen førstår att den tragedin var mycket våldsammare och groteskare på riktigt æn vad den ær i filmen. Men framførallt så tror jag att det ær svårt før en del att førstå att det verkligen hænde!
Alla har ju hørt om Titanic. Oceanångaren som føll offer før ett isberg under sin jungfrufærd från Storbritannien till New York, Amerika (Utom en kille i min mellanstadieklass som blev vansinning før att jag næmnde slutet på filmen... Alltså att båten sjønk... Næmner inga namn). Men det ær inte många som lægger mycket tanke på det...

Folk måste førstå att många "verkliga" filmer ær lite finslipade på den stora duken...

Likaså måste folk førstå... Att det inte finns nån chans i helvete att man kan gøra FACEBOOK som film!
Liksom alla lågbudgetfilmer (som jag innerligt hoppas att detta ær) så kommer det komma en rad sæmre uppføljare før att førsøka dra in ytterligare lite pengar før att få nån vinst.
Typ sjærnskott som "Lunarstorm strikes back" sen kommer den klimatiska avslutningen som gør detta till en triologi, "Facebook, back with a Vengeance"

Ja... Ska man førsøka boka biljetter nu eller?...

Tack før visat intresse. Det håller mig igång hær i det norska landskapet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser framför mig "YouTube - The inside Story". Det skulle vara en dokumentär om misären bakom succén. Den skulle visa hur afrikanska barn används som slavar för att bygga servrarna som används, och avslöja de korrumperade baltiska och italienska ledarna som egentligen ligger bakom YouTube.

Jag håller med dig, det är ett ärkenöt som har kommit på idén. Det tragiska är att den förmodligen kommer att dra in mångmiljonbelopp.

Jag tycker att du och jag filmatiserar vårt krig. "På bloggfronten, intet nytt".

Anonym sa...

"The Blog Wars" låter också lite klatchigt tycker jag :P Lite ripoff på Clone Wars dock... men ændå... Den filmen hade jag helt klart velat se!

Den kanske har premiær direkt efter "Facebook 2 - The Unknown Username"...