tisdag 19 augusti 2008

Skynet fights back!

Idag vill jag ta mig tiden att fråga varför... Varför är det så att människor på åtminstone ett plan njuter av att förstöra för andra? Eller ja, förstöra i största allmänhet?!

Bara av att läsa hit så förstår man att jag har råkat ut för nåt som rent utsagt stör mig. Min kära dator har drabbats av ett virus.
Detta onekligen unika virus maskerar sig som en uppdateríngsfil och tar sig förbi alla spärrar. Min kompis pappa råkade ut för samma skit på sitt jobb, och då tog viruset sig förbi 3 brandväggar. Det vet verkligen vad det håller på med. När det väl tagit sig in så installerar det sig själv och tar bort de filer som krävs för att ta bort det. Sen så beter det sig som ett virusskydd, samtidigt som det släpper in allt mer och mer trojaner och virus i datorn.

Så åter igen, varför?! Vad är det för sjuk fetisch egentligen?! Att låsa in sig i ett fuktigt garage och knappa på en dator dygnet runt bara för att kunna förstöra för andra? Vad vinner man på det? Som med allt annat så är det väl givet att pengar är inblandat. Men det får ju finnas gränser.
En grupp med "hackers" har på en blogg (som för övrigt ligger på en virtuell server = omöjlig att spåra) framfört hur de håller på att utveckla ett nytt supervirus. Ett som inte bara ska skada datorer utan även mjukvaran i de moderna spelkonsolerna såsom Playstation 3 och Xbox 360.

Vad är det som skapar de här socialfallen då?! Såna som vill förstöra för andra bara för att de kan? Det ska jag svara på! Jag kan nog räkna upp ett fåtal av dem iaf:

* Troligtvis några av de som alltid blev valda sist till fotbollen på rasterna.
* De som stannade kvar med läraren efter lektion för "att de vill prata".
* Såna som tror att Terminator är verklighetsbaserat.

Osv.

Oavsett vilket så har "de" lyckats. För nu sitter jag här vid mina föräldrars dator, eftersom min genomgår nån form av desperat amerikaniserad räddningsoperation. Typ 10 program som kör samtidigt, för att hitta viruset (som kallar sig Antivirus XP 2008) innan det förstör datorn helt och hållet. För första gången så hoppas jag verkligen på det amerikanska actionslutet. Skurken blir besegrad på mållinjen.

Liksom Blondinbelals "berömmelse" så medför den digitala åldern inte enbart fördelar! man får tyvärr räkna med en del nederlag titt som tätt.

Men en sak till måste jag få sagt! Om de nu verkligen skryter om sina supervirus, stå för det då! Ta chansen att bryta lagen! För annars i det stora hela så är ni bara ytterligare en av de Anonyma idioter som skickar spam till folks bloggar.

Tänk på det! ... Om ni nu har hårddiskutrymme kvar till att tänka...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du inte att det finns en konspiration där någonstans? Tror du inte att företagen som programmerar antivirusprogrammen tjänar multum på samarbete med virusprogrammerarna? Det tror jag...

Anonym sa...

Det tror jag också! Helt hundra på det. Om Amerikanska regeringen till och med anställer hackers för att kontra datorvirus och sabotage så är allt möjligt!