onsdag 20 augusti 2008

Makthavare är inte alltid galna ... Det kommer med tiden!

I ett inlägg för inte alltför länge sedan så skrev jag om Frihetgudinnan/Godzilla som står i Borås. Alltså, Pinoccio som står bakom träden i utkanten av staden. Åter igen så måste jag be att få gratulera kommunen till ett utmärkt läge!

Mytomanen till docka som står där drar folk till sig som politiker drar till sig skandaler.
Givetvis så har makthavarna (om man vill överdramatisera) i Borås insett att statyn lockar folk i mängder. Hur kan man tjäna pengar på denna succé?...

Mina damer och herrar, det är med stor skam jag presenterar kommunens nya förslag... Varför inte bygga ett hotell vid statyn?! Jamen det är ju bra! Inte nog med att det blockerar ännu mer av den redan sjukt fina utsikten man har. Det skulle även lägga ett hotell precis vid infartslederna till staden. Alltså varför?! Det är ju sjukt!
Det måste finnas en gräns på saker och ting.

Många av de som har makt borde skickas på radikalomskolning i sunt förnuft!
Men hade man framfört det förslaget så hade det kontrats med att "det inte finns pengar till det". Men att slänga ut miljoner på ett hotell som ska dra in avgaser i ventilationen, "det finns det en god budget på, och man väntar goda resultat."

Jag har funderat på att ge mig in i politik titt som tätt. För att göra en förändring (Århundradets kliché citat) på allt. Och den ödesdigra dag då galenskapen börjar få fattning om mig, så tänker jag inte streta emot. Jag tänker acceptera det, och sen använda alla resurser för att bygga den största Thai restaurangen som någonsin funnits, och den skall enbart servera grekisk mat och erbjuda hjälp med bokföringar!

Ni kallar mig galen?! HA! Jag har ett eget (dock deprimerande) Disney Land tjugofem minuter hemifrån... Men jag är inte galen (Klichér igen), "Jag väntar mig goda resultat!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tanken med ett hotell är att dra in cash. Du skrev i en kommentar till mig att pengar styr. Så är det även här. Det kan dock klassas som tvivelaktigt om en Pinnochio-staty kommer dra folk långväga till Borås...

Jag är förresten på när det gäller Thairestaurangen. Jag kan tillföra ytterligare lite otippade förmågor.

Tror du jag har funderat på politik? Oh så många gånger jag har funderat på det, av samma anledning; att förändra. Klichéaktigt och naivt, men jag tror att tillsammans skulle vi kunna åstadkomma stordåd!

Anonym sa...

Det tror jag också... Finns bara ett sätt att ta reda på det!