torsdag 22 oktober 2009

Judge, Jury and Executioner.

Är jag negativ? Haha, ja kanske, ibland. Jag anser mig ha en ganska realistisk världssyn. Det är lite dubbelmoral.. Om jag måste placera mig i en kategori, så blir det under fliken 'Ond', med allt vad det innebär; men samtidigt blir jag blödig om jag ser en ensam valp på en gata i en film.

Ond är jag för att jag har lätt för att koppla bort empati och medkänsla. Finns det någon jag inte gillar, eller som gjort mig illa, så har jag inga problem att se den personen som ett objekt i stället för en person. Det kanske inte gör en person ond, men det är en bidragande faktor. Och nej, jag går inte runt och letar efter folk att bli arg på.

Jag har fått höra att jag ibland kan vara lite för snabb med att döma personer. Jag tog åt mig av de orden, och jag jobbar hårt med att sluta lita på mitt eget ord innan någon annan fått chansen att säga sitt.

Alla är vi bra på att döma (typ jag); många är 'bra' på att avgöra vad som är 'rätt och fel'; och väldigt få (jag) är bra på att ta tag i saker och ting när det som mest behövs. Vi måste alla lära oss att bli lite av varje. I en värld där alla är lika bra på att hantera varandra, skulle kaos spridas.. Men grejen med kaos, är att det är rättvist.

Gabranth - Judge Minister.

1 kommentar:

Madde sa...

Du är en underbar människa..Dem orden ska jag bevara och somna med ikväll. Ett leende på läpparna efter en jobbig dag,tack vare dig!
Tack vännen!