måndag 26 oktober 2009

I'm waiting patiently..

Det sägs att om man väntar på något, så kommer man få lön för mödan. Det sägs att det finns en väg som är rätt för alla. Jag tror på den filosofin. Dock tror jag inte på att alla finner den, eller att den är förutbestämd. Man följer inte en väg. Man går sin egen väg.

Vägen jag har valt har format mig på ett sätt som jag varken vill kalla bra eller dåligt. Jag anser mig se världen lite för vad den är. 'I´ve seen societies true face' som en stor man en gång sa. Detta medför att jag i regel inte blir överaskad eller chockad när jag ser saker som händer världen över. Jag framstår ofta som ganska negativ eller tråkig. Men vad kan jag säga? Världen är vad den är, just för att den är som den är..

Jag har valt min väg. En väg som kommer föra mig till många svar på många frågor som ingen har ställt. Varför? Kan inte säga annat än att det är min väg. Jag vill ha svar på oönskad fakta. Vill veta det ingen annan bryr sig om. Men framförallt, så vill jag veta varför jag valt denna väg.

För att få svaren, för att få min fakta, så måste jag genomgå ett viljans eldprov. Den jag är måste renas in i själen, och från askan ska jag likt en fenix resa mig och åta mig min roll i en värld med fullkomlig kunskap och makt.. Allt handlar om väntan och tålamod.

Det sägs att om man väntar på något, så kommer man få lön för mödan.

Inga kommentarer: