måndag 12 oktober 2009

Hillbilly Mayhem!

Igår kväll fick jag träffa Madde igen. Hon hade Thobias med sig, och det faktum att man lite sådär spontant träffade dem i ett träsk i Missisippi, Alabama nånstans var väl bara en lite komisk detalj. Sen fick jag den briljanta idén att man kunde 'plundra' ett ånglok som sådär lite lagom passande spårade ur i närheten.. Men jag hann inte få tag i något, eftersom min larmsignal - i form av Will Smith som skriker halsen ur sig i en kyrka - väckte mig ur drömmen.. Säg till ifall ni hittade något kul!

Kikade runt på nätet och lyckades ramla över det gamla citatet/frågan 'What makes a man a man?'. Det finns överallt, till och med i filmer såsom Gremlins. En del säger att det som gör nån som redan är nåt till det nyss nämnda något är starka värderingar, viljan att kämpa sig i genom en grym vardag och en massa sån skit.

En annan kan säga att det är resultat i vardagen som räknas. Saker som karriär, eller antalet rådjurshuvuden på väggarna..

En del säger att det handlar om att vara sig själv.. Vilket är ungefär lika givande och intressant som att se när både vinnarna och förlorarna i knattelagen får medalj för att de 'varit med' och 'gjort sitt bästa'. Men jag vet inte, jag kanske inte är så beroende av drogen man kallar bekräftelse vad det gäller tävlingar.

Kan det inte vara så att det som gör en man till en man - om man nu bortser från praktisk fakta - är att lyckas att leva dag ut och dag in i en värld där alla bryr sig om att ändra på allt utan att egentligen göra det; utan att strypa någon i ren frustration?

För stunden bryr jag mig inte. Vilket är bra, det ger mig mer tid till att putsa min 'Du är speciell!' medalj..

1 kommentar:

Madde sa...

Skulle blivit något fyndigt här..Men minns inte hur jag försökte formulera mig innan.Senil du vet!?

Ett väldigt snyggt inlägg på mitt kommando..Eftersom du skrev ihop detta ganska snabbt.
Men vad gör en man till en man? Det är en svår fråga och din åsikt är väldigt vettig.
Eller att följa sitt hjärta säger jag..Eftersom jag inte ser så djupt in i allt. Så säger jag.. Att en man med ärlighet..är en riktig man!