torsdag 31 januari 2008

The binding is failing!

Jag jobbar i Göteborg. Jag ser många människor varje dag, stressade, alltid på väg nånstans. Står aldrig stilla! Alla springer runt som myror. Vi är som myror, springer runt i en jävla hög. Skillnaden dock på människor och myror är att myrorna är strukturerade och flitiga. Människor finns bara. Jag fylls av självförakt av blotta tanken. Människan är inte den ultimata mest ädla rasen! Människor är parasiter, parasiter som förstör världen dom lever i, förstör för de i deras närhet, även varandra, och framförallt förstör de sig själva!

Den moderna människan har byggt upp en massa osynliga lagar som styr allas liv!
- Det här SKA du jobba med!
- Det här ÄR fel.
- GÖR si och GÖR så.
etc.

Människor strävar till det yttersta till att passa in, att "vara en i mängden". Det gäller allt från mode, yrke, ekonomi till intressen.
Oftast, jag sa oftast. Så vill de flesta samma sak. Frågar man 10 slumpmässigt valda på gatan är svaren inte så olika.
Va fan?! :S Vad är det för värld? En värld där alla vill se ut som Brad Pitt eller Angelina Jolie, ALLA vill vara skåkdisar, ALLA rika, ALLA spelar golf eller shoppar på fritiden. Hur ser världen ut då? ... Kaotisk skulle jag säga ... Men majoriteten verkar vilja ha det så...

Det finns ett fåtal som vill helt andra saker. Dessa blir oftast behandlade med en viss tveksamhet eftersom de bryter det artificiella mönstret alla blint följer. Jag är en av dessa så jag vet hur det känns. NEJ jag drivs inte av tanken att vara rik, NEJ jag vill inte ha nåt "dröm jobb", är nöjd med mitt! NEJ jag har inte samma inställning till allt vad det gäller mode och fritid som många andra. och NEJ jag tror inte att meningen med livet är att göra rätt! Man ska göra fel så att nästa generation har en chans att göra rätt!

Här är några saker som jag vill göra:
* Resa till Kina, av historiska skäl!
* Fortsätta utveckla mitt intresse för svärd och allt där till.
* Komma igång med tränandet så småningom, så jag kan bli det jag alltid fått kritik för, en av de bättre ryttarna i världen.
* Förbättra mina ritkunskaper.
----------------------------------
* Förbättra den här världen.
* Bli kvitt mitt pulserande hat mot mänsklighetens slappa attityd och livsstil.

De två sistnämnda är som sagt svåra om inte omöjliga att lyckas med helt! Men man kan ju försöka!

De troende säger att Gud var den som skapade allt, att han är vår fader som ständigt följer oss och vägleder oss. Det viktigaste är väl att Gud är ofelbar. Okej? Jag kan ju kort säga 3 ganska stora fel som Gud har gjort om han nu finns (Nej jag säger inte att han inte gör det eller att jag har rätt med det jag säger, så ni kristna dogmatiker kan vara tysta)

1. Han skapade människan! (Adam o Eva, oj va ni kan ^^)
2. Han gav människan egen vilja. (Ge dom vapen i stället så hade allt vart över snabbare)
3. Han förväntar sig att människan ska förbättra sig och börja lyssna... (Så Gud dagdrömmer?)

Okej? ... Ofelbar var ordet...

OM Gud nu finns så tror jag det är försent för honom att göra nåt! Det är upp till oss själva, och då är frågan: Finns det hopp?

Jag tror att man tyvärr måste förstöra en del av människans livssyn och attityd för att göra något bättre! För som det ser ut nu så är det ingen bättring än.

Ett litet offer för en större seger! Alla! Oavsett folkslag eller religion, ALLA! Även jag!

Robin Bodin - Redeemer and Destroyer.

Inga kommentarer: