tisdag 1 januari 2008

3 ... 2 ... 1 ... GÖRAN !!!

Eftersom det kommit önskemål så tänker jag försöka att sammanfatta gårdagen så gått det går! Tänker dela in det hela i "kapitel" eller ja, avsnitt :) Tänker hoppa över allt tjafs på eftermiddagen med konstig pizzeria personal etc.

1. "Tessan vill att vi ska komma dit :O"
Ja visst, det kan jag gå med på! :D Annars hade det slutat med "Comfortable Armor, och Comfortable Speed" hela kvällen! Chrille blev iaf till sig när vi fick reda på att vi skulle till nån "fest" på 4H Gården! ... Vi tog vårt pick o pack och åkte iväg :) Att hitta dit var svårare än vad man kune tro ... Men anade att vi skulle hamna där? ...

2. 4H Gården! - GAHHH! Så många "vuxna"! :S
Vi kom efter många om och men fram! Allting såg så misstänksamt ut, så Chrille ringde in och bad Therese att komma ut, eftersom vi inte ville klampa in om vi nu kommit fel :P Hon var ute redan ^^ Vi var iaf på rätt plats ... Vi kom in och fick Dansbandsmusik slängt i ansiktet. Det verkade som om människorna där var helt befriade från musikalisk smak. Det var det första jag märkte, Jag log lite löjligt och sa till Chrille "Hur ska det här gå?" Chrille häver tillbaka "Ghaha! Vet inte, Vi får se :D" ... Let the game begin ...

3. Hej! Micke, Micke och Micke!
På nåt sjukt sätt så hette alla killar där utom vi 2 ^^ och en till Micke! Vilket iofs var bra, för man behövde inte tänka sig för innan man pratade med nån av dom! Fast en dold sanning skulle snart krypa fram :D

4. 3 ... 2 ... 1 ... GÖRAN!
Klockan var ca 23:53 när folk började gå ut på åkern utanför! Chrille som inte än hade hunnit spy 2 gånger var lite på lyset :)
- Vart ska alla? Är det nyårsafton eller?!
Jadu. Smart att glömma av varför vi var där! :D :P Men men :P väl ute på åkern så började folk emellertid räkna ner ... 3 kom ... 2 kom ... 1 ... Gott Ny .*GÖRAN* Ingen tänkte nog på det, men jag hajade DIREKT vem som sa det och varför xD Varför han fortsatte att säga det och gå runt är en annan fråga, men jag gjorde det också så det var lugnt ! :D

5. Turbo?!
Klockan var väl 5 över 12 skulle jag tro, Chrille, Tessan och jag stog i en ring och provade olika "unika" skratt. Jag såg ganska tydligt att Chrille var på väg att prata med Therese. Men då kom ju den som "kunde" sabba hans chans! Vad-han-nu-heter tog tag i Therese och det lät såhär:

Han: *hick* eheh Gott nytt å...
Jag: Jaha xD Desamma! Stick nu Turbo! xD
Han: Va? Jag känner ingen Turbo.

Sen gick han iväg lite hastigt. Kom ju på att jag borde förklara att det jag sa (varför jag nu gjorde det) bara var ett skämt ... Så jag började leta efter honom! Jag gick fram till honom iaf! hade jag varit lite klarare i huvet så hade jag märkt att det var han! Det blev iaf inte som planerat:

Jag: Ursäkta har du sett Turbo? :)
Han (I mobilen för övrigt): MEH! Jag känner ingen JÄVLA TURBO!

Jag fick inte ut nåt av det där, för han gick :P Sprang på han sen igen iaf och då såg han gladare ut! :)

6. Magnus Uggla, Alice Coope ... Nähä? BYT!
Musiken var inget att jubla över! Denna skaran verkade enbart lyssna på Magnus Uggla och typ Arvingarna... Chrille hade med en skiva med bra musik på, lite modernare iaf :D
Den fick man iaf inte lyssna på eftersom dom slängde den! Haha! Jag följde men en av Micke(arna) ut på gården! Han skulle röka, och jag orkade inte med musiken!

7. Rider du?
Vill bara tillägga att alla utom en kände igen mig sen tidigare! ALLA!? :S Jag hade aldrig sett nån av dom innan ...

8. Promenad + rationellt tänkande!
Jag satt på en bänk med Chrille och nån mer ute på gården en stund innan Chrille svamlade nåt och gick in igen! Jag satt där iaf och funderade på hela situationen och kvällen! Det var då jag träffade Anna. En person som på nåt magiskt sätt hade missat hela kvällen eftersom hon somnat på övervåningen! Hon skulle ut och gå och undrade om jag skulle med. Visst sa jag.
Hon ville gå nån kilometer ner på vägen. Det var då jag trots mitt "COMFORTABLE" berusade tillstånd säger:

Jag: Är du go i huvet eller? Jag vet fan inte var vi är och jag ska vela iväg i mörkret?!
Hon: Nej det är sant. Vi kan gå runt huset i stället
Jag: ... Visst :S :P

Promenaden runt huset var ganska tråkig. Tills jag hittade en stege! Ledde upp till taket för övrigt! Varför det nu var så kul att klättra upp tå taket vet jag inte. Men det varade inte länge fast det var kul :D ...
Anna ... tror jag hon hette iaf ... Kollade in genom fönstren!

Anna: Oh det är folk där inne!
Jag: VAAAAAAA?! ARRRRRG!
Anna: JAAAA! DÄR PRECIS DÄR!
Jag: VA?! AARRRRR!
(Det var Chrille för övrigt...)

Sen klättrade jag ner, gick runt huset igen, satte mig på bänken en stund! Sen så var det efter många om och men dags att åka hem! Eller ja! Vem skulle köra? ...
Som ni säkert redan listat ut så slutade det med att jag och Chrille var kvarlämnade på 4H Gården ...

9. Tjeena Bodin! Vad gör duu?
Eftersom Chrille hade spytt upp Jäger och Pizza (som jag betalat för övrigt) så kunde ingen av oss köra! Vilka alternativ fanns? Jo :) Sova i bilen! Jag passade på att ringa runt till lite olika människor :D Mest från plutonen och sånt :D Jag lyckades få tag i :

* Örnevall
* Haendler
* Lt. Inemyr
* Lörnell
* Löw

Det var riktigt kul :D Satt bara och smålog när man hörde Löws sköna dialekt igen! haha!
"Ne sitter hos en polare ... Krökar!" Haha :D Eller Inemyr som skulle ut med hunden mitt i natten :D :P ... Efter ett par timmar kom vi hem och den första prövningen för i år tog sin början! :P ...

10. Comfortable hangover from Hell.
Sov inte så länge idag faktiskt! Var hungrig :P + att jag ville spela lite på Crysis! Fast det slutade med nån film i stället! :D I am Legend med Will Smith! :D Den var riktigt bra! En sån där film med ett relativt realistiskt tema som bara psykar än, eftersom tanken på att råka ut för samma sak är skrämmande ... :)
Dags att äta lite glass!

Ett nytt år tar sin början, och det första som hördes över skogarna i år var ... GÖRAN!

The End.

Inga kommentarer: