tisdag 24 november 2009

A vital Piece.

Varför.. Varför är alltid en återkommande fråga i vardagen. Frågan i det här fallet är just varför en 'ny' sjukdom, som från början kommer från nån getto bondgård i Mexiko, nu har världen lamslagen.. Den skrämmer folk, men, om inte annat, så får den människor att göra nåt som de i vanliga fall inte gör ofta längre.. Att tänka..

Visst är det så ändå? När vardagen man är van vid sätts ur balans så tänker man mer, man värdesätter mer, och framförallt, så oroar man sig mer över saker som man i vanliga fall inte unnar en tanke.

Är det rädsla eller antaganden som gör att allting måste vara annorlunda för att man ska agera och verkligen leva i nuet? Det är i och för sig oviktigt.. Man borde alltid leva i nuet, och inte spekulera i det som ska hända, och inte heller gräva ner sig i det som varit.

I morgon ska jag ta mig ner till vårdcentralen och ta itu med mina inre demoner. Jag ska ta itu med fobin jag haft de sista månaderna..

Vi saknar tyvärr en viktig del av vår egentligen naturliga instinkt.. Vi saknar orken och engagemanget för att ta itu med vardagen. Endast när man är på gränsen till en förändring inser man hurpass värdefullt det man redan har är. Jag lyckas inte alltid.. Men jag gör det jag kan för att hitta den där pusselbiten!

Inga kommentarer: