måndag 23 november 2009

Riders of Doom.

Svininfluensan.. Den skrider fram över världen som en farsot. En av apokalypsens fyra ryttare är ju just 'Farsot'. Konstigt.. När jag var liten ville jag vara en av domedagens fyra ryttare. Nu är jag snäppet mer cynisk och manipulativ, och vill därmed undvika allt vad sjukdomar heter.

Varför kommer den nu då? Är det en sorts varning? En sorts uppvärmning inför 2012 kanske.. För den som inte vet - eller bryr sig - så är 2012 inte bara en domedagsfilm i Hollywood stil.. Den är 'baserad' på en verklig domedagsteori. 2012 'ska' tydligen vara ett av de förbestämda årtalen då jorden skall gå under.

Naturen hittar alltid en utväg heter det.. Människan försöker motbevisa detta genom att försöka bota sjukdomar som inte har bot, eller skaffa svar på frågor som ingen har ställt.. Det är nästan som om det var menat att hela världen skulle drabbas av denna 'prövning'.

Det låter smått 'omänskligt' att använda ett sånt här citat för att beskriva världens situation.. Men:

När en skog växer sig för tät, är en rensande eld oundviklig..

2 kommentarer:

Madde sa...

Ja den där äckliga sjukan lever MEDIA på justnu..

Xinorb sa...

Det finns faktiskt såna som tror att Svininfluensan är ett påhitt av exempelvis Illuminati, för att skrämma upp världen.. Och ju mer jag tänker på det, desto mer vet jag att jag inte skulle bli förvånad om det vore sant.