söndag 22 november 2009

The choice is yours.

Dagarna går sakta men säkert framåt. Snart är helgen över och veckan jag väntat på tar sin början. På torsdag är det dags att åter igen märkas för livet.. Tatueringen är precis som första gången genomtänkt och 'speciell'.

På en del håll har jag hört åsikter och synpunkter. Komiskt faktiskt.. En del är väldigt noga med att betona att de själva aldrig skulle göra en, eller att det är 'nåt du inte blir av med'. Men det är väl det som är grejen, de är inte jag, och jag är inte dem.. Är trött på såna som säger att det man vill göra är fel 'enligt andra'. Är trött på de som nästan slaviskt håller sig inom ramen 'som alla andra' bara för att de inte klarar av att vara den de borde vara.. Den de egentligen är. Hade jag sökt andras samtycke i allt jag gör, vore jag redan förlorad.. Som jag sagt innan, 'Var den du är, nu när du kan'.

Att 'smälta in' har väl sina positiva sidor i dagens samhälle. Man känner sig inte unik, och därav känner man gemenskap. Man 'passar in'? De som väljer sin egen stil omnämns oftast med orden 'Du.. kolla han där borta..' etc.

Att vara en i den gråa mängden kan väl på sitt eget naiva sätt kallas för frihet.. Medan att vara den man är, och verkligen vill vara i alla lägen, kan kallas för sanning. Sanningen gör ont har man fått lära sig. Det är det som härdar!

Freedom or Truth?.. Make your choice.

Inga kommentarer: