lördag 14 november 2009

I want to play a game.. På fredag..

Saw var en av en av de absolut bästa filmer jag nånsin sett. Tills dess uppföljare kom en efter en. Efter att ha sett alla filmer i serien så har de uppnåt nån form av bisarr gudastatus. Om det finns nån film serie som man dammar av lite av och till, så är Saw en av dem!

För nåt år sedan hörde jag ryktet om att Saw skulle komma som spel. Jag var skeptisk.. I mitt huvud funkade det liksom inte. Men efter att ha kollat upp idéen de hade så började jag att se en idé som skulle kunna få en guldgraverad plats på min hylla. Men givetvis var det problem, eftersom företaget som hade hand om eländet inte var beredda på en chansning.. Projektet 'Saw - The Video Game' lades ner..

Som en skänk från ovan så kom skaparna av Silent Hill, Konami, och tog över projektet. Och nu sitter jag här, har det bokat för releasen, och bara väntar. På fredag kommer jag att få springa runt och försöka att överlista Jigsaws fällor.. Vilket alla som sett filmerna vet är smått meningslöst. Men jag ska ta mig fan flina spelet i genom även om jag gör fel om och om igen!

Yes! I want to play a game!


'Någon' med grismasken.. Saw - The Game.

2 kommentarer:

Jessie sa...

Haha, coolt med ett sånt spel ^^ Hoppas det är bra! :)

Xinorb sa...

Det hoppas jag med! :D Fast jag kommer vara helt fast även om det är svartvitt och inte har nåt upplägg.. För det är rätt personer som gör rösterna, och det är guld värt! :D