fredag 6 mars 2009

Royal Straight Flush!

Jag lutar mig tillbaka och skrattar lätt för mig själv. Likt tetris så börjar alla bitarna att falla på plats! Jag känner att världen är ett pokerbord, och jag är dealern.

Jag sitter bara på min upphöjda plats och ser hur alla försöker att spela sina kort rätt.. Fast den här gången så har jag blandat korten på ett sätt så jag vet vem som får vad.. Jag sitter bara med ett tomt uttryck och ser på hur alla kör med sina pokerfaces för att dölja besvikelsen eller förväntningarna..

Jag vet redan nu vem som kommer att kamma hem Jackpoten, och jag vet redan nu vem som kommer att lämna bordet släpandes sina armar som en sengångare.

Kunskap är makt! Det är nu efter många om och men bevisat. Med detta ur världen så kommer det att krävas en hel del innan jag snubblar över något som gör mig förvånad eller chockad igen!

Kalla det storhetsvansinne, kalla det vad ni vill! Jag kallar det kunskap! Jag har lyckats hitta den, lyckats fånga den, och tro mig, jag kommer att använda den..

There will be significant changes in our world..

Inga kommentarer: