onsdag 4 mars 2009

Coffee rules! .. Karriären som federal informatör.

Det har under kvällen kommit fram att mina aktiviteter i den undre politiska och logiska världen har övervakakts av FBI:s huvudkontor i Göteborg? Jag är bland annat skyldig till skattebedrägeri, vilket jag tror beror på att staten är arg för att jag lever på pengar som är intjänade i ett annat land..

För att undkomma en diskutabel dom i ett ganska enkelspårigt och stereotypiskt fängelsescenario, så måste jag på statens och FBI:s begäran agera informatör då Göteborgs nattliga kriminella verksamheter gör sina ärenden. Nu är klockan 00:31, och jag ska möta upp X vid 3 tiden.

Det kröp också fram att kycklingdräkter skulle spela en viktig roll i arbetet.. Intressant! Som informatör har jag redan fått fram mer om FBI än många andra undersökande journalister där ute. Det verkar som om institutionen har fetischer vad det gäller allt från kycklingar, lakritstroll till tomtens skägg..

Jag har bara börjat, men eftersom alla billiga deckarromaner börjar med att nån får skulden redan efter ett par sidor.. Så väljer jag för stunden att skylla på träslöjdläraren, som uppenbarligen är i maskopi med tomten..

Klokan är nu 00:36, och jag känner hur koffeinet styr allt jag gör!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kan du skylla på träslöjdsläraren? Alla vet väl att det egentligen är matteläraren och påskharen som har något fuffens för sig...

Xinorb sa...

Det finns en viss historia om varför det är slöjdläraren i det här fallet.. Jag kan bara inte förmå mig att berätta det än eftersom jag inte får och/eller vet hur man förklarar det!

Anonym sa...

hur skulle man överleva utan koffeinkickar ? livet blir bra mycket roligare ! :P