torsdag 5 mars 2009

My "slightly" darker side..

Jag går in på rummet.. En näst intill spöklik känsla finns i rummet när jag går mot det som verkar vara en vanlig skinnfotölj.. Den är så mycket mer. Den är min tron då jag sätter mig och blickar ut över världen från min dator.

Webbläsaren valde att bjuda på en reklamsnutt om Linda Rosings bravader.. Det tog jag emot med samma entusiasm som när jag fick parkeringsböter i Borås.. Svor för mig själv och ville slå sönder min omgivning.. Men till vilken nytta. Det skulle ändå bara dyka upp igen. Jag fastnade dock i nån sorts trans. Jag undrar ofta varför vissa blir sjukt kända för ingenting!

Jag har nog drabbats av två av de saker som man absolut inte ska mixa ihop.. Självinsikt och självförtroende.. Självförtroendet i det här fallet är inget bra.. Det gör det bara lättare att se rött när man ser exempelvis Rosing. Eftersom man på nåt sjukt plan intalar sig själv att trots att hon är rik, känd, populär *ehum* , så har jag i alla fall inte samma IQ som skostorlek. Men! Detta leder givetvis till den självklara käftsmällen vad det gäller det här med intelligens! Kan man säga att hon har lyckats bättre eftersom hon inte tänker innan hon säger saker i tidningarna som gör att man drömmer om korsfästning? Nej det vägrar jag att göra.. Hennes tid i rampljuset är liksom Spice Girls en fruktansvärd fas i landets numera derpimerande historia.

.. Alldeles nyss så läste jag att kanal 5:s tittare är besvikna på Rosings show.. Tja.. hade ni väntat er nåt annat?! Det är ett dejtingprogram med en person vars hår är så ljust att jag vill klösa ut mina egna ögon! .. Nej jag har inga fördomar mot blondiner.. Jag väntade bara på rätt tillälle att få använda exemplet med ögonen..

Nu märks det att jag är lite trött.. I vanliga fall så hade jag inte låtit "den" sidan av mig skriva såhär om henne. Hon är inte riktigt nummer 1 på listan med viktiga saker.. Jag kanske borde dela mig i två? Den ena halvan är den snälla som sitter och spelar flöjt på en stubbe då rosa kaniner (?), fåglar och rådjur står i en cirkel runt om. Medan den mörka sidan kan göra det som förväntas av den.. Saker som.. Tja.. Bokföringar, deklarationer och såna sjuka grejer.

Vänta du Rosing. Den dagen du flyger ut från kanals 5:s huvudkontor med chefens fotavtryck på dina nya jeans så tänker jag stå där med ett sniket flin och ett minst lika billigt McDonalds kaffe som du är för fin för att dricka givetvis! Sen tänker jag bara säga nåt i stil med: "Så det kan gå", för att sen ta en klunk och gå iväg och försvinna i samma mörker som jag spenderat år och dar med att använda som snuttefilt då man sett dina "heroiska insatser" på TV!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill slå ett slag för lågoddsaren att hon egentligen är en förbannat smart person och det hon gör är mer eller mindre genomtänkt och har ett klart syfte.

Jag tror visserligen att det är möjligt att hon blivit känd just "av en slump", men samtidigt vill jag ha högre tankar om svenska folket.

Jag kan skriva hur mycket som helst, folk får tycka vad de vill. In the end klarar jag inte av Linda Rosing.

MadeleneNilsson sa...

Sjukt bra..och nej Robin jag säger inte allt..;)

Xinorb sa...

Högre tankat om svenska folket.. Låter som en fin tanke.