måndag 31 mars 2008

Norra Liden och fascisten!

Min replica av Darth Vaders ljussabel. Kan man vara mer nörd?! xD Jag skiter i vilket, äntligen har jag den! :D Min "svärdsamling" växer.

Måndagar är inte att leka med, iaf inte när man jobbar i en häktisk stad som Göteborg. Dagen började med att man tog den vanliga åkturen till Wigson AB ute på Ringön. Väl där så fick man dagens direktiv av Håkan, som senare körde mig till Skånegatan 37 eftersom min kollega redan var där. Här skulle det bilas ner en vägg, men eftersom det var en nyköpt lägenhet (kostade 4 miljoner för övrigt...) så fick det INTE komma nåt damm i lägenheten. Men det gick ganska bra vill jag säga, eller ja, om det finns damm så kommer inte vi få skulden eftersom vi blev avbytta :P

Sen så blev vi skickade till Norra Liden! För att hjälpa till med betongborrning och sågning. Det var ganska slappt faktikst, att bara bära lite betong upp och ner i bygghissen hela eftermiddagen... Om inte... Om inte den där människan var där. Det var nån murare eller vad han nu var för nåt som jobbat ett tag på Liden, och eftersom han varit där, och inte sett oss innan så skulle han vara chef! En sån där som bara vet allting och är sådär trevligt tyken... Varför är det alltid så?! Varför är det alltid den där personen som aldrig fick(ville inte heller, men sa till fröken att han inte fick) vara med på fotboll på rasterna, som alltid gav fröken äpplet och alla skrattade (varpå fröken givetvis tillrättavisade alla), som alltid satt och läste Wonder Woman på skoltrappan... Varför är det ALLTID denna typ av person jag får som platschef?! För då har denne chansen att hämnas!

Om jag måste jobba med honom i morgon igen, så ska jag minsann väcka skolminnena till liv igen! :D Ingen fotboll för dig! Och inte för att du inte vill, utan för att du inte FÅR! Ghahahahahaha xD

ehum...

Inga kommentarer: