onsdag 20 februari 2008

Vae Victis!

Jaha! Blev inte som planerat, men jag kan inte klaga! Är ledig idag! :D Fanns inte så mycket att göra, så Håkan sa att jag kunde vara hemma i stället. Gött, då kunde man sova lite längre. Bara till 8 men ändå.

När Håkan hämtade mig på Volvo igår när jag var klar med mitt, så bar det av tillbaka till firman för att byta batteri på firmans Berlingo (Citroen, och inte Peugeot som jag trodde...). På vägen dit så pratade han med Daniel, en av cheferna på Sjövalla bygg AB. Tänker inte gå in på vad Håkan sa till honom om olika jobb, och framförallt inte vad han sa om mig och jobben! xD haha! Sköna chefer man har fått!

Vad händer idag då, en dag utan galna Sonja i Örgryte (Huuuh :S), eller den fallfärdiga "lyx" villan i Kungälv, för att inte tala om Svenska Kyrkans församlingshem i Lindomen där en tant ramlade och slog ansiktet i asfalten... Men det var hon som insisterade att gå i genom våra avspärrningar som vi hade satt upp. Det var ändå asbest i väggarna ^^ Men nej inget farligt hände. Blödde väl som en stucken gris i ansiktet i 5 minuter. Men alla andra pensionärer som var där blev glada igen när vi hjälpte henne! ^^
Haha, orkar inte dalta med äldre! För dom har ju aldrig fel, och det är svårt att övertyga dom om det när dom väl HAR fel! Men men, dennes fel resulterade i et ansikte som blev lite ... tillplattat, men då kanske man lärde sig en läxa... Eller nej, det är ju svårt att lära gamla hundar sitta ... Lamt uttryck, men ändå!

Nähäpp! Dags att göra nåt! :D ... Vet dock inte vad än ... ^^ Kanske ska ut på en promenad med "Hiro" och skrämma någon xD

Inga kommentarer: