söndag 27 juli 2008

Take a look... The war is over...

Detta kommer att bli det sista inlägget om ämnet, det hoppas jag iaf! Men men, här kommer det:

Den irriterande faktor som startade vårat krig mot bloggarna som missbrukar språket har upphört! I alla fall för stunden, men det är ändå en seger!
Men precis som med riktiga krig så brakar det riktiga helvetet lös efteråt! Alltså det hela med att bygga upp allt och städa upp rent allmänt.
Givetvis så är fallet så nu med! När det äntligen blev lugnt igen, så börjar det jobbiga efterarbetet. I det här fallet så var det Blondinbella som steg in på scen. Det gick ju inte att undgå Mickes vredesfyllda inlägg om hennes senaste eskapader. Jag säger inte att det hon råkade ut för är nåt bra på något plan! Sexuellt ofredande och liknande är det värsta man kan råka ut för! De som gör sånt mot någon är inte värda nåt i mina ögon, och antagligen inte många andras heller.

Att hon råkade ut för detta under en resa utomlands är både hemskt och tragiskt. MEN! Hur fan kan hon vara så dum och häva ur sig att hon ska stämma resebolaget?! Det är ju fan inte deras fel. Det har väl fan ingen "deal" med brottsligheten i andra länder?! Eller är det bara jag som är för godtrogen vad det gäller resebolag!? Hur fan ska jag våga flyga till Norge sen när det är sånt bolagen gör?! Hon kunde räddat sin värdighet... I alla fall lite, om hon inte hävt ur sig nåt sånt.

Men att dömma enbart henne är inte heller rättvist... Hennes pappa är likadan.
I ett uttalande för ett par månader sen. Så ansåg denne man att gymnasiet som Isabella, Gabriella eller vad fan hon heter på riktigt(eller Blondinbella i värsta fall) skulle betala henne eftersom hon nämnde skolan i bloggen! Eftersom hon reklamerar skolan och ger den bra rykte. VA?! Jaha... Hmm, ja bara så att ni vet det så ska jag ha pengar av alla jag nämnt! Nähä?! Nej! Förlåt vad dum jag är! Jag berikar ju inte era liv på samma sätt som hon gör! *Suck* jag får väl fortsätta drömma om att bli lika stor och inspirerande som hon! Ett nytt mål att leva upp till...
Seriöst, hur dum kan man vara...

Kriget är över... När jag väl tänker efter kanske kriget var lindrigare än efterarbetet som hopar sig...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, det är verkligen ett tag sedan du upptaderade nu... jobbar du eller har du bara ledsnat?
Själv är jag tillbaka nu och har ingen planerad undanflykt i sikte.
En lite kommentar bara, för att vara extremt kinkig som jag ju är:
Blondinbella (Isabella Löwengrip) "reklamerar" inte sin skola - reklamera är trots allt att "klaga" på något. Om det är något hon gör så är det att kommersialisera skolan, alternativt att bara nämna den!
Men jag känner din ilska, min har dock gått tillbaka en aning, jag känner mig rätt så tillfreds nu.
Hope to see some news here soon!

Anonym sa...

Jag vet vad att reklamera är "klaga på"... det är det hon gjorde :P Läste du inte den artikeln?! ;)

Sen så har jag bara haft ett kort uppehåll för sakens skull, kul att se om någon reagerade på det!

Anonym sa...

Såg precis att jag skrev fel... Hon klagade på skolan! Men hennes pappa sa att hon gav den bra rykte eftersom den dök upp i media!

SÅ ja! :)

Anonym sa...

Du ber jag om ursäkt, jag läste inte det nämligen så jag bara antog... dumt av mig. Antaganden är lika orimliga som förutfattade meningar...

Anonym sa...

Uppdatera för fan! Du kan inte mena att du har slutat skriva för att kriget har nått ett stando? Vad hände med den motiverade författaren Bodin?

Jag tycker att du ska antingen dra ut honom genom din mun eller genom näsan/öronen och skriva lite igen. Det känns bra att skriva, dessutom är det kul att läsa.

Motivation kommer i många former, du vet var jag finns om du känner dig vilsen.