söndag 6 april 2008

Livdragonens återkomst!

Det var en ovanlig känsla att gå av Arlanda Express tåget i fredags. Den sekunden jag satte foten på peronggolvet så vaknade en del av mig som jag trodde var borta. Det kändes som en del av mig var hemma! Trodde faktiskt inte att jag verkligen saknade huvudstaden. Men ack jag hade visst fel. För att undvika plötsliga känsloutbrott så gick jag iväg mot T-banan... Kändes bra att verkligen veta precis vart jag var på väg! Tog iaf banan till KTH ^^ och hoppade på nästa vagn som skulle rakt till Åkersberga. Tittade på lite huliganer på vägen... Hammarby huliganer, som om det fanns nåt annat.

Väl framme möttes man av Micke och Charlie, och en mängd poliser på "spaning", kom hem till lägenheten, och där träffade jag Mimmi :) och ett par till. Finns inte så mycket att säga om själva kvällen annars ... Om man bortser från nattpromenader, ett sunk-hak, Zigenaren (inga fördomar), den 50 åriga blondinen med jordglober till ögon (inga fördo... glömm det) billys pan-pizza, spaghetti, pasta sallad, kyckling med curry etc, och min favorit, Vattnet som verkade brinna. :)

Lördagen var trevlig, åkte ut till Mickes familjs stuga, som så prompt ligger förlagd på en ö. Därav, båten! :D Vad hände där? Inte mycket, åt lite mat :) kokade ihop vad man skulle kunna göra mot de andra på ön! :P Jag och Charlie diskade, eftersom Mimmi lagade maten var det hennes tur att vila! Inte mer än rätt.

... Tiden går ...

Väl hemma i lägenheten så var det mat igen :P, grillade lite kött och så :) Kvällen blev lugn, tittade på The Hitcher med Sean Bean i huvudrollen ^^ och alla konstiga program som man lyckades hitta på teven. Just ja, hörde att det var nån duo som snodde mat på ICA Kvantum, pommesfrittes om jag inte minns helt fel :P

Idag var det lite film, promenix till affären (inget spår av pommes snattaren) och middag på eftermiddagen innan jag började färden hemåt.
Så nu sitter jag på Arlanda, ska snart kolla mitt plan igen. Så, vad tar jag med mig hem? 3 arbeten, Ellis, Gustav och Kamprad. En häst, en katt och en fisk. Kan bli en värdig utmaning! :) Men jag ska klara det såsom jag gjort förut.

Den 4:e april 2008 återvände Robin Bodin, Livdragonen från Svea Livgarde till huvudstaden från sin exil i syd, och den 6:e lämnar Dragonen staden med ett leende, för att inom en tid återvända igen.

Robin B. - Arlanda - Stockholm! :)

Inga kommentarer: